با حضور محبان اهل بیت صورت گرفت

برگزاری مراسم سوگواری سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) در اردکان

با حضور محبان خاندان عصمت و طهارت، مراسم سوگواری سالروز شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) در اردکان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۶۲۵۴
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در مراسم سوگواری سالروز شهادت باب الحوائج حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام) ضمن تسلیت شهادت این امام همام، به بیان گوشه‌هایی از زندگی و فضائل آن حضرت پرداخت و یاد و نام همه شهدا بویژه شهدای مدافع حرم را گرامی داشت.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر مکرم اسلام گفت: عجیب‌ترین ایمان متعلق به اقوام آخرالزمان است که سال‌ها پس از وجود پیامبران می‌آیند و با اینکه هیچ پیامبر و امام معصومی را ندیده اند به کتاب خدا ایمان می‌آورند؛ و در روایت دیگری آمده است کسی که در این زمان ایمان بیاورد و دین خود را حفظ کند خداوند متعال اجر و پاداش پنجاه نفر از صحابی رسول خدا را به او می‌دهد و مصداق این روایت همین کسانی هستند که در زمان ما اطراف، ولی زمان خود و نائب امام زمان را گرفته اند و بدون ذره‌ای منت و سست شدن در این مسیر استوار ماندند و ایستادگی کردند.
امام جمعه اردکان افزود: در زمانی که فضای عمومی این دنیا را مادیات، اشرافیت و لذت گرایی فرا گرفته است این جوانان عزیز که امروز رفتند و مدافع حرم شدند با اشتیاق راه شهادت را انتخاب کردند و آنچنان ایمان محکمی دارند که دست از زندگی، خانواده و تمام لذت‌ها می‌شویند و برای دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت می‌روند و شهید حججی و امثال او مصداق این ایمان‌های عجیب و از رویش‌های انقلاب هستند.
وی در بخش پایانی سخنان خود جایگاه شهدا در نزد خداوند را بسیار بالا دانست و گفت: باید به این عظمت و جایگاه غبطه بخوریم و ما که مانده ایم باید تلاش کنیم و از خداوند بخواهیم که به ما توفیق دهد تا بتوانیم مسیر نورانی شهادت را طی کنیم. باید با ارتباط با شهدا انجام وظیفه کنیم و جرعه‌ای از معنویت آن‌ها را کسب کنیم تا مورد نظر و لطف شهدا قرار بگیریم.
مرثیه سرایی و سینه زنی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
گفتنی است که مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام) با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در حوزه علمیه امام صادق (علیه السلام) اردکان برگزار شد.
ارسال نظرات