خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: اگر انسان تقوا پیشه سازد، همچون دژی برای وی عمل کرده و سپری است که انسان را در برابر هوای نفس محافظت می‌سازد، ضمن آن که رعایت تقوای الهی کلید اصلاحات اخلاقی و سیاسی و اجتماعی است.
کد خبر: ۹۰۰۶۲۶۱
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
تقوا کلید اصلاحات اخلاقی، سیاسی و اجتماعی است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی طی سخنانی در جلسه درس اخلاق که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) برگزار شد، با اشاره به آیه نورانی قرآن کریم مبنی بر اینکه پیامبر (ص) اسوه است و باید از وی الگوگیری شود، ابراز داشت: اسوه بر اساس آموزه‌های کلام وحی یعنی کسی که باید از وی پیروی و تاسی کرد.

وی همچنین با اشاره به آیه‌ای دیگر از قرآن مجید گفت: خداوند به پیامبر (ص) فرمود:: اگر مردم کار ناشایستی کردند ببخش و فراموش کن و لذا ما هم باید با تاسی به نبی مکرم، بدی‌ها را فراموش کرده تا به این وسیله محبت جانشین عداوت و کینه شود.

مفسر برجسته قرآن کریم همچنین بیان داشت: ما اگر حقیقتاً رسول الله (ص) را اسوه خود بدانیم، باید گذشت و محبت و فداکاری را مورد توجه قرار داده و در زندگی رضای الهی را مورد توجه قرار دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تقوا نزد خدای متعال گفت: قرآن مجید ۹۶ بار به تقوا امر کرده است ودرباره تقوا ده‌ها آیه وجود دارد و تقوا اساس برنامه‌های قرآن کریم است.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: اگر انسان تقوا پیشه سازد، همچون دژی برای وی عمل کرده و سپری است که انسان را در برابر هوای نفس محافظت می‌سازد، ضمن آن که رعایت تقوای الهی کلید اصلاحات اخلاقی و سیاسی و اجتماعی است.

وی افزود: قرآن کریم تاکید می‌فرماید: تقوا بهترین توشه برای سفر آخرت است، چرا که تقوا خداترسی درونی است که باعث می‌شود انسان در برابر وسوسه‌های شیطان مقاومت کرده و از گناه و خطا دوری کند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در روزگار کنونی که انواع رسانه‌ها و فضای مجازی و ابزار گناه در جامعه مشهود است باید با توکل بر خدا و تقوامداری زمینه سعادت و عاقبت به خیری را فراهم کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها