همزمان با غروب سالروز شهادت حضرت موسی کاظم(ع) هزاران عزادار در صحن انقلاب حرم مطهر اجتماع کردند و به عزاداری و مرثیه سرایی پرداختند.
کد خبر: ۹۰۰۶۲۸۹
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ تعداد زیادی از زائران و مجاوران در حالی که پرچم مزین به نام مبارک امام کاظم (ع) را بر دست داشتند، در غروب شهادت امام موسی کاظم (ع) در صحن انقلاب حرم امام رضا (ع) حضور یافتند.

در ابتدای این مراسم باشکوه پس از قرائت قرآن، حاج احمد واعظی و امیر عارف به مدیحه سرایی و روضه خوانی پرداختند.
در ادامه نیز حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین مومنی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام کاظم (ع) سه ویژگی را برای مومنان در زمان غیبت لازم می‎دانند، کسانی که این سه ویژگی را داشته باشند در راه اهل بیت (ع) قرار می‎گیرند.

وی افزود: مدعیان ایمان و تقوا زیاد هستند، اما باید دید خصایصی که اهل بیت (ع) نقل می‎کنند در وجود آن‌ها هست یا نه، یکی از ویژگی‎هایی که امام کاظم (ع) اظهار کردند، محبت و تمسک به اهل بیت (ع) است، نور محبت و تمسک به ایشان، انسان را به قله سعادت می‎رساند و کمال دنیوی و اخروی را برای او به ارمغان می‎آورد.

این استاد حوزه عنوان کرد: البته برای کسب محبت ابتدا باید نسبت به امام معرفت داشت، معرفت به ایشان، انسان را به مقام والای عبودیت و توحید محوری می‎رساند.

وی افزود: دومین ویژگی که امام کاظم (ع) نقل می‏‌کند این است که مومنان واقعی در پیروی از ائمه‎هدی (ع) باید ثابت قدم باشند، در این مسیر خسته نشده و کنار نکشند. اهلِ ایمان در عمل به واجبات و ترک محرمات صبر را سرلوحه رفتاری خود قرار می‎دهند.

حجت الاسلام مومنی گفت: سومین ویژگی مومنان در زمان غیبت، دشمنی با دشمنان اهل بیت (ع) است، انجام گناه، ترویج بی‎حیایی و بی‎عفتی، رباخواری و حرام‎خواری، مصادیق دشمنی با ائمه‎هدی (ع) است که باید از آن برحذر بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها