سرپرست شبکه بهداشت و درمان اهر در جلسه ارزیابی فعالیت های ستاد سلامت نوروزی، گفت: در اجرای طرح سلامت نوروزی در طول ایام نوروز امسال 2 هزار و 500 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در این شهرستان کشف و معدوم شد.
کد خبر: ۹۰۰۶۳۱۷
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علیرضا نیرپور افزود: این میزان مواد غذایی فاسد شامل لبنیات، پروتئین و گوشت، طعم دهنده ها و رنگ ها، شیرینی، نان و آجیل و کنسرو، کمپوت و نوشابه بود.
وی با تاکید بر لزوم حساسیت نظارت بر اماکن و سامانه های آبرسانی در طول ایام نوروز اظهار کرد: در این ایام بیش از یک هزار و 448 مورد از مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی، مراکز عرضه کننده قلیان و سامانه های آبرسانی بازدید شد.
نیرپور یادآوری کرد: در این اقدام 13 مورد اخطار نواقص بحرانی (قابل پلمپ) صادر، هشت مورد به مراجع قضایی و سازمان مسئول معرفی، چهار واحد تعطیل و برای 151 مورد کارت بهداشت صادر شده است.
وی نمونه برداری از مواد غذایی، میکروبی آب و سنجش کلرآزاد باقی مانده در آب را در سلامت مردم بسیار مهم و حساس عنوان کرد و ادامه داد: در این موارد نیز ماموران بهداشتی بیش از یک هزار و 339 مورد نمونه برداری و به نمونه ها را به آزمایشگاه ارسال کردند.
نیرپور یادآوری کرد: در طول ایام نوروز 20 مورد به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی گزارش ارایه شده بود که از این تعداد 6 مورد از طریق سامانه 190 و 14 مورد نیز به صورت متفرقه رسیدگی شد.
وی افزود: در این مدت بیش از یک هزار و 440 نفر ساعت ماموران این شبکه فعالیت انجام دادند.

ارسال نظرات