یک مقام مسئول گفت: با وجود واردات مستمر گوشت قرمز و فراوانی گوشت منجمد در سردخانه‌ها مشکلی در توزیع وجود ندارد و تنها سودجویی دلالان عامل اصلی گرانی است.
کد خبر: ۹۰۰۶۳۴۵
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
 
 
 
به گزارش خبرگزاری بسیج، منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده  با انتقاد از افزایش قیمت گوشت در خرده فروشی ها اظهار کرد: هم اکنون نرخ هر کیلو لاشه داخلی بره سنگین بدون دنبه 34 هزار تومان و لاشه بره سبک 38 هزار تومان در عمده فروشی ها عرضه می شود و تنها سودجویی خرده فروشان علل اصلی گرانی است.
 
به گفته وی؛ با وجود واردات مستمر گوشت گرم و فراوانی ذخیره گوشت منجمد در سردخانه ها، مشکلی در توزیع وجود ندارد.
 
پوریان نرخ هر کیلو دام زنده 16 تا 17 هزار تومان اعلام کرد و افرود: هم اکنون هر کیلو دام زنده با نرخ قبل در میادین عرضه می شود، در حالیکه برخی خرده فروشان افزایش قیمت دام زنده را دلیل اصلی گرانی گوشت در روزهای اخیر می دانند.
 
رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده ادامه داد: صادرات دام به صورت مشروط انجام می شود به گونه ای که لاشه های سنگین بدون تقاضا در داخل به بازارهای هدف صادر می شود که این امر هیچ ارتباطی به گرانی ندارد.
 
به گفته وی؛ خرده فروشان در طول سال به بهانه های مختلف اقدام به افزایش نرخ گوشت در بازار می‌کنند که انتظار می رود با اعمال نظارت های بیشتر از افزایش قیمت غیر منطقی جلوگیری شود.
 
پوریان با اشاره به اینکه رقم صادرات دام چندان نیست، بیان کرد: براین اساس اظهار نظر برخی افراد مبنی بر آنکه صادرات دام منجر به کمبود و گرانی گوشت در بازار شده است را رد می کنم چرا که تنها دام های سنگین مانده روی دست پرواربندها صادر می شود.
ارسال نظرات