استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری استان با تاکید بر ضرورت بالا بودن سعه صدر مدیران و پاسخگویی آن ها در مقابل مشکلات، به مدیران دستگاه های اجرایی توصیه کرد که برای بهبود امور فرایند بروکراسی را کاهش دهند.
کد خبر: ۹۰۰۶۳۵۹
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مجید خدابخش با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام حمایت از کالای ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: اگر بخواهیم کالای ایرانی حمایت شود، باید فضای کسب و کار بهبود یابد و این امر مستلزم کوتاه شدن فرآیندهای اداری است.
وی ادامه داد: برای حمایت از کالای ایرانی دولت 2 وظیفه ایجاد زیر ساخت ها و اعطای تسهیلات را بر عهده دارد که به تازگی در نشستی با حضور نمایندگان استان در مجلس در این رابطه هم اندیشی داشتیم.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سفر پیش روی رییس جمهوری به تبریز گفت: فراهم کردن تسهیلات برای تولید کنندگان و تامین زیرساخت‌ها از جمله وظایف دولت است که در سفر رییس جمهور به تبریز، مورد توجه قرار می گیرد.
خدابخش با بیان اینکه بسیاری از کاغذبازی های اداری، قوانین نانوشته و فقط عرفی هستند، خاطرنشان کرد: اگر بروکراسی زاید اداری کاهش یابد، ضمن بهبود فضای کسب و کار، بسیاری از فسادهای اداری نیز کاسته می شود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پیشرفت چشمگیری کشورهایی مانند مالزی، گرجستان، سنگاپور و کره جنوبی در کاهش کاغذبازی اداری و بهبود فضای کسب و کار از این طریق گفت: در استان ما نیز زمان لازم برای انجام تشریفات گمرکی از 30 روز به هفت روز رسیده و این در حالی است که در سایر کشورها کارهای گمرکی در طول یک روز و یک ساعت انجام می‌شود.
خدابخش با تاکید بر لزوم کاستن حداقل سه فرایند اداری غیر ضروری توسط همه دستگاه ها به منظور رضایتمندی مراجعه کندگان و بهبود فضای کسب و کار خاطرنشان کرد: با این کار بسیاری از منافذ فساد نیز گرفته می شود.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر ضرورت پرهیز از فرم ها و نیز امضاهای اضافی توسط دستگاه ها تاکید کرد و افزود: برخی اوقات بعضی قوانین عرفی خودش را به دستگاه ها تحمیل کرده است که باید اصلاح شود.
خدابخش ضمن تاکید بر لزوم پاسخگو و نقدپذیر بودن مدیران دستگاه ها گفت: مدیران وظیفه شان انجام بهتر امور امور است و نیازی به تعریف و تمجید آنها نیست و اگر نقدی به عملکردشان است باید پاسخگو باشند و مشکلات را صادقانه با مردم در میان بگذارند.
استاندار آذربایحان شرقی همچنین با تاکید بر ضرورت حضور مدیران در شهرستان ها و در بین مردم هر منطقه اظهار کرد: مدیران باید در فضای مجازی نیز حضور جدی داشته باشند و وقتی انتقادی از دستگاهی می شود، انتظار این است که در همان روز پاسخ داده شود.
خدابخش با اشاره به تثبیت قیمت ارز توسط دولت اظهار کرد: از این پس پرداخت ارز از طریق سیستم بانکی انجام می شود، ثبات ارز یک اصل بود و تلاش می‌کنیم تا اگر اشکالاتی در نحوه‌ پرداخت باشد، منعکس شود تا افرادی که واقعا نیازمند ارز هستند، از این فرصت بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها