خبرهای داغ:
مسئول فرهنگی سپاه ناحیه رزن خبر داد

معرفی شهید «امیدی‌عابد» به عنوان شهید شاخص شهرستان رزن

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه رزن گفت: شهید «ناصرالدین امیدی عابد» از شهدای ملی کشور به عنوان شهید شاخص سال 97 در شهرستان رزن معرفی شد.
کد خبر: ۹۰۰۶۴۳۰
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶

معرفی شهید «ناصرالدین امیدی‌عابد» به عنوان شهید شاخص شهرستان رزنمجید حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در رزن با اشاره به اینکه عزت و آبروی کشورما از شهداست، بیان کرد: سیره و روش زندگی شهدا کلاس درسی است که نیاز به بازگو کردن آن در جامعه دارد و در زمانی که با موج عظیمی از هجمه‌های دشمن مواجه هستیم تنها راه نجات پیروی از سیره شهدا و ادامه دادن راه شهداست.

وی افزود: از سال 92 سیاست سازمان بسیج بر این بوده که هر سال یک شهید را به عنوان شهید سال معرفی کرده و ویژگی‌های بارزی را که این شهید داشته برای مردم بازگو کند؛ امسال نیز با رایزنی‌هایی که انجام شد شهید «ناصرالدین امیدی عابد» که یکی از شهدای ملی نیز هست به عنوان شهید سال 97 انتخاب شد.

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه رزن بیان کرد: از جمله برنامه‌هایی که برای شناساندن این شهید بزرگوار در نظر گرفته شده برگزاری آبروی محله در محل زندگی این شهید بزرگوار در هفته دفاع مقدس، چاپ و توزیع وصیت نامه و زندگی نامه ایشان در بین مردم، تهیه مستندی از زندگی و نحوه شهادت ایشان برای پخش در شبکه استانی و ... و نامگذاری یکی از خیابان‌ها و میادین شهرستان به نام این شهید بزرگوار است.

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ شهید ناصرالدین امیدی عابد 1338/11/4 در یکی از روستاهای شهرستان رزن به نام روستای بابانظر دیده به جهان گشود، پدر ایشان مکتب دار بود و درس قرآن می داد.

شهید امیدی عابد در دوران تحصیل علی‌رغم سن کم خود به فعالیت‌های مذهبی و قرآنی نیز می‌پرداخت؛ بعد از سپری کردن دوران نوجوانی به خدمت سربازی اعزام شد و در پادگان لویزان که به گارد شاهنشاهی معروف بود به انجام خدمت سربازی مشغول شد.

شاه برای حفظ تاج و تخت خود و حفظ منافع آمریکا اقدام به تشکیل گارد ویژه‌ای کرده بود که به گارد شاهنشاهی معروف بود؛ شهید امیدی عابد که در آنجا مشغول خدمت سربازی بود و از نزدیک شاهد جنایت‌های این سازمان بود با همراهی دو تن از دوستانش تعدادی اسلحه در ظهر عاشورای سال 57 از پادگان برداشته و با حرکتی آگاهانه و انقلابی دست به قیام زدند و چند تن از افسران گارد را به هلاکت رساندند و در نهایت این شهید بزرگوار به همراه دوستانش تیرباران شدند و 3 روز در درب پادگان زیر پای افسران گارد انداخته شدند تا عبرتی برای دیگران شوند، غافل از اینکه شهادت این عزیزان سرآغاز انقلاب بزرگی خواهد شد .

پیکر مطهر این شهید بزرگوار در بهشت زهرای تهران در قطعه 39 ردیف 79 به خاک سپرده شده است .

انتهای پیام/

ارسال نظرات