خبرهای داغ:
امام جمعه قم گفت: مسؤولان باید با قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد کنند، باید ارز در اختیار افرادی قرار گیرد که فعالیت اقتصادی می‌کنند؛ همچنین زمانی که دولت نرخی برای راز تعیین کرد، باید همان نرخ ملاک عمل قرار گیرد و اگر دولت می‌داند که افرادی در این زمینه ناکارآمد هستند، باید آن‌ها را برکنار کند.
کد خبر: ۹۰۰۶۴۴۶
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
مسؤولان با قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد کنند /، ولی فقیه محور وحدت است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای قدس برگزار شد با تأکید بر رعایت تقوای الهی به بیان تفسیر آیه ۱۰ سوره ممتحنه پرداخت و اظهار کرد: از آثار تقوا این است که انسان با تقوا در هنگام برخورد با اسباب گناه، از خداوند شرم می‌کند و به گناه آلوده نمی‌شود.

امام جمعه قم گفت: انسان بی‌تقوا ممکن است که از مردم شرم کند و گناه را مرتکب نشود، ولی از خداوند شرم نمی‌کند.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) ادامه داد: امام موسی کاظم (ع) در برخورد با ظالمان و ستمگران قاطع بودند و در برخورد با دنیاپرستان و طاغوت‌های زمان بی واهمه و با قاطعیت و صلابت رفتار می‌کردند.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: مردم قم در روز شهادت امام هفتم به سوگواری پرداختند و شهادت این امام همام را به فرزندان ایشان به ویژه به امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و امام زمان (عج) تسلیت گفتند.

وی با اشاره به روز مبعث عنوان کرد: این روز بزرگ را به حضرت مهدی (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و همه امت اسلامی تبریک عرض می‌کنم.

امام جمعه قم گفت: قبل از بعثت پیامبر (ص) جهان را جهالت و ظلم در برگرفته بود و پیامبر (ص) مبعوث شد تا این جهالت‌ها را از بین ببرند.

وی با اشاره به روز ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: این روز را به همه نیرو‌های ارتش و مقام معظم رهبری تبریک عرض می‌کنم و برای همه نیرو‌های ارتش آرزوی توفیق روز افزون دارم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) اظهار کرد: حضرت علی (ع) در مورد نیرو‌های مسلح فرمودند که نیرو‌های مسلح به اذن خداوند دژ‌های مستحکم برای مردم، زینت حاکمان و مایه توانمندی و ارجمندی دین هستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری هرساله در آغاز سال نو در حرم رضوی سخنان راهبردی و کلیدی را خطاب به دولت و ملت ایراد می‌کنند و در سال جاری در سخنان خود بر به کارگیری جوانان تاکید داشتند.

امام جمعه قم با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری در میدان دادن به جوانان براساس آموزه‌های دینی است گفت: جوانان، ثروت و فرصت‌های پنهان جامعه هستند که کشف و بکارگیری آن‌ها موجب پیشرفت و توسعه کشور خواهد شد، اما متاسفانه به دلیل ساختا‌ر‌های نامناسب فرصت برای جوانان کمتر فراهم شده است.

وی ادامه داد: مسؤولان باید مانند ایام دفاع مقدس به جوانان اعتماد کنند، در زمان دفاع مقدس جوانان از کشور دفاع کردند و اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک ایران در دست دشمن باقی بماند.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: جوانان در حال حاضر آمریکا، رژیم‌ها مرتجع و رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر کرده‌اند و این نشان‌دهنده ظرفیت بالای جوانان است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر این سوال مطرح است که چرا در کشور از جوانان در عرصه‌های مختلف استفاده نمی‌شود، آیا به دلیل باندبازی مسؤولان است؟، آیا به دلیل این است که جوانان صریح و نکته‌بین هستند و مسؤولان این مسئله را نمی‌پسندند؟، آیا به این دلیل است که مسؤولان به فکر تربیت نیرو برای آینده نیستند و یا آیا به دلیل رخوت مسؤولان است که نمی‌توانند از جوانان استفاده کنند؟

وی عنوان کرد: در حال حاضر که دشمنان تلاش می‌کنند تا جوانان کشور را به انحراف بکشانند، مدیران و مسؤولان باید از جوانان در عرصه‌های مختلف استفاده کنند تا تیر دشمنان به سنگ بخورد.

امام جمعه قم گفت: اگر جوانان در امور مختلف مشارکت داشته باشند، حس تعلق آن‌ها به کشور افزایش پیدا می‌کند، اهدافشان با اهداف انقلاب همسو می‌شود و اعتماد آن‌ها به مسؤولان بیشتری می‌شود. امیدوارم که مسؤولان در همه سطوح به این رهنمود مقام معظم رهبری توجه کنند و جلوی فتنه‌های دشمنان را بگیرند.

وی با اشاره به نواسانات اخیر قیمت ارز در کشور بیان کرد: نوسان ارز در مقاطع مختلف منطقی و اجتناب ناپذیر است، ولی افزایش ساعتی و دقیقه‌ای قیمت ارز منطقی نیست و نشان می‌دهد که دستی در کار است تا اقتصاد کشور آسیب ببیند تا در آشوب اقتصادی ارز‌های خود را به فروش برسانند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) اظهار کرد: مسؤولان باید با قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد کنند، باید ارز در اختیار افرادی قرار گیرد که فعالیت اقتصادی می‌کنند؛ همچنین زمانی که دولت نرخی برای راز تعیین کرد، باید همان نرخ ملاک عمل قرار گیرد و اگر دولت می‌داند که افرادی در این زمینه ناکارآمد هستند، باید آن‌ها را برکنار کند.

وی با بیان اینکه پیروزی ارتش سوریه در غوطه شرقی مایه خرسندی بود گفت: استکبار جهانی بار‌ها تلاش کرد تا با توطئه‌های مختلف مانع پیروزی ارتش سوریه شود، اما ارتش سوریه هدف خود را فراموش نکرد و در نهایت به پیروزی رسید.

امام جمعه قم گفت: در حال حاضر تمام ملت‌های اسلامی باید اتحاد داشته باشند چرا که با اتحاد و انسجام دولت‌های اسلامی، رژیم صهیونیستی که مسبب تمام مشکلات منطقه است را ریشه‌کن خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به اتحاد و انسجام ملی نیاز داریم، رمز پیروزی ما در ابتدای انقلاب و دفاع مقدس وحدت بود و محور این وحدت نیز شخص، ولی فقیه است که امروز با اتکا به وعده‌های الهی و عنایات حضرت عصر (عج) و نصرت مردم، در برابر تمام زورگویان و متجاوزان جهان ایستاده است، بنابر این هرکس با سخن، نوشته و کار خود بخواهد این اتحاد و انسجام را از بین ببرد، مورد خشم و نفرت خداوند و مردم قرار خواهد گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها