خبرهای داغ:
مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت جامعة المصطفی العالمیه:
مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت جامعة المصطفی العالمیه گفت: اگر بشر بخواهد به تعالی برسد و مشکلاتش حل شود باید به آموزه‌های بعثت پیامبر اکرم (ص) برگردد و عمل کند.
کد خبر: ۹۰۰۶۴۹۵
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۶
حل مشکلات اجتماعی نیازمند آموزه‌های مبعث است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام حسین عبدالمحمدی ضمن تبریک مبعث پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: رسول خدا (ص) آخرین سفیر الهی است که خداوند برای هدایت بشریت فرستاده و کامل‌ترین انبیا محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) به دلیل آنکه آخرین فرستاده خدا هستند معجزه‌ای از جنس کلام به ارمغان آوردند که جاویدان است.

مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) در مقطعی از زمان به رسالت مبعوث شدند که مردم از تعالیم انبیا فاصله گرفته بودند گفت: حجاز از نظر سیاسی و اجتماعی به صورت قبیله‌ای اداره می‌شد و مشکلات اجتماعی بزرگی در آن جامعه وجود داشت.

وی عنوان کرد: کشمکش‌های همیشگی در جریان بود و مردم اعتقادات نادرستی داشتند و به بت‌پرستی روی آورده بودند.

عبدالمحمدی یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) در جامعه‌ای نابسامان به رسالت مبعوث شدند و کمتر از سه سال تحولی بزرگ در جامعه حجاز پدید آوردند و مردمی که به اندک اختلاف خون می‌ریختند به تعالی رسیدند به طوری که حاضر بودند برای نجات همنوعان فداکاری کنند.

وی با بیان اینکه پس از مبعث رسول اکرم (ص) دشمنی‌ها به برادری تبدیل شد گفت: مردمی که به فرزندان خود رحم نمی‌کردند و دختران را زنده به گور می‌کردند با دستیابی به مقام بلند انسانی با شخصیت زن آشنا شدند و علم و معرفت رونق پیدا کرد.

مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به شیوه پیامبر اکرم (ص) برای نجات جامعه از انحطاط به تعالی گفت: پیامبر اکرم (ص) فرهنگ جامعه را متحول کردند و با تحول فرهنگی در قالب باور‌ها و ارزش‌های اخلاقی جامعه را از نظر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی متحول کردند.

وی یادآور شد: تمام خوبی‌ها، زیبایی‌ها و کمالات به توحید و خداپرستی برمی‌گردد اینکه امروز کسانی در دنیا حاضر هستند برای منافع مادی خود حقوق دیگران را پایمال کنند و ارزشی برای دیگران قائل نیستند به دلیل نداشتن ایمان به خداوند و مسئله رستاخیز است.

عبدالمحمدی با بیان اینکه دستاورد بعثت نورانیت است گفت: قرآن کریم نازل شده تا بشریت را به سوی نور هدایت کند و بعثت پیامبر اکرم (ص) مبدأ نورانیت جامعه بشری است و خداوند وعده داده که این دین جاویدان و عالم‌گیر می‌شود و وعده‌های خداوند تحقق پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بشر بخواهد به تعالی برسد باید به آموزه‌های بعثت پیامبر اکرم (ص) برگردد و عمل کند. امروز برای حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی باید به مسئله توحید و خداباوری بازگشت کنیم، زیرا تقویت باور‌ها منشأ تعالی و رشد بشریت است.

مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت جامعة المصطفی العالمیه عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) برای تحول در جامعه اسلامی از باور‌های دینی و ارزش‌های اخلاقی آغاز کرد و با تحول در ارزش‌ها دیگر امور جامعه را سامان داد بنابراین باید از الگوی الهی بهره بگیریم و بتوانیم جامعه را به نورانیت به عنوان هدف نهایی بعثت برسانیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها