خبرهای داغ:
مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعة الزهرا گفت: پیامبر اکرم (ص) از مشکلات و جهل مردم رنج می‌بردند بنابراین اینکه بگوییم حکومت دینی در برابر دین و زندگی مردم مسؤولیتی ندارد سخن نادرستی است.
کد خبر: ۹۰۰۶۴۹۶
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
رسول اکرم (ص) از جهل مردم رنج می‌بردند/حکومت دینی مسؤول دین و زندگی مردم است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام حسین شفیعی ضمن تبریک مبعث نبی اکرم (ص) اظهار کرد: بر اساس نقل مورخان تاریخ اسلام مبعث در ۲۷ رجب در شهر مکه و بر بالای کوه حرا روی داد و از آن زمان تاکنون پیرامون این حادثه بزرگ سخنان فراوانی مطرح شده است.

وی با اشاره به مفهوم بعثت گفت: بعثت در لغت به معنای برانگیختن، واداشتن و فرستادن و ارسال است. بعثت ریشه آسمانی دارد و انتخاب از سوی خداوند است و مردم نیز در اصل مبعث تکلیفی ندارند، ولی در قبول مبعث تأثیرگذار هستند.

مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعة الزهرا خاطرنشان کرد: از آیات قرآنی مشخص می‌شود خداوند انتخاب‌گر است و او می‌داند چه کسی برای به عهده گرفتن این مسؤولیت سنگین مناسب است و در روایات و دعا‌ها روی این نکته تکیه شده است.

وی با اشاره به فرازی از دعای ندبه گفت: همه انبیا از آدم تا خاتم را خدا انتخاب کرد، ولی ابتدا از آن‌ها پیمان گرفت اهل پاکی، زهد و تقوا باشند که پاسخ مثبت دادند و اعلام وفاداری کردند بنابراین خداوند هر کسی را به عنوان پیامبر انتخاب نمی‌کند بلکه پیامبری که انتخاب می‌شود دارای شرایط خاص است.

شفیعی عنوان کرد: خداوند پیامبری را از نوع بشر انتخاب کرد که در عین اوصاف ملکوتی، زمینی است. رسول خدا (ص) فرمودند: بشری مانند شما هستم و تنها تفاوت این است که به من وحی می‌شود.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) انسانی دلسوز و خیرخواه بودند گفت: ایشان از مشکلات و جهل مردم رنج می‌بردند بنابراین اینکه بگوییم حکومت دینی در برابر دین و زندگی مردم مسؤولیتی ندارد سخن نادرستی است.

مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعة الزهرا یادآور شد: رسول اکرم (ص) نسبت به مؤمنان مهربان و رحیم بودند و برای کفار نیز دلسوزی می‌کردند، ولی در عین حال زمانی که مشاهده می‌کردند عده‌ای می‌خواهند بشر را به ضلالت بکشند در برابر آن‌ها می‌ایستادند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها