خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری قم گفت: در تمام مناطق محروم این شهر فرهنگسرا داریم، اما این فرهنگسرا‌ها یا تعطیل شدند یا در اختیار ادارات دولتی قرار گرفتند، باید مدیریت عالی استان قم با توجه به قدرت حاکمیتی خود دلیل این مساله را مورد بررسی قرار دهد
کد خبر: ۹۰۰۶۴۹۷
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
تعطیلی فرهنگسرا‌های قم واکاوی شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مجدالدین معلم با اشاره به شهدای هنرمند استان قم اظهار کرد: حدود ۱۵ شهید هنرمند در استان داریم، به عنوان مثال شهید ملک لو از شهدای هنرمند استان قم بود که در تئاتر فعالیت داشت و در دوران انقلاب اسلامی به شهادت رسید.

وی ادامه داد: استان قم ظرفیت خوبی را در زمینه هنر دارد، در چند سال اخیر هر سال یک نفر از هنرمندان برتر کشور که مورد تقدیر حوزه هنری قرار می‌گیرند، از استان قم بودند و این استان در زمینه گرافیک وجهه بین المللی دارد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قم افزود: ظرفیت تولید هنر در استان قم بالا است، به عنوان مثال در تولید مستند و فیلم و تئاتر آئینی، این استان سابقه طولانی دارد و هنرمندان قمی در هر عرصه‌ای که وارد شدند، خروجی خوبی داشتند.

معلمی، حوزه هنری را براساس بیان مقام معظم رهبری، امید هنر انقلاب دانست و تصریح کرد: حوزه هنری استان قم در زمینه تریبت کادر در خصوص فیلم، داستان و تئاتر در یک سال اخیر کار زیادی کرده است.

وی ادامه داد: در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی باید کار فرهنگی انجام بدهیم، در تمام نقاط آسیب پذیر استان قم زیرساخت‌های فرهنگی وجود دارد، اما بهره برداری فرهنگی مناسبی از این زیرساخت‌ها صورت نمی‌گیرد.

رئیس حوزه هنری قم افزود: سال گذشته هشت جلسه طنز در استان برگزار شد که برگزاری منظم این جلسات به ایجاد نشاط عمومی انجامید، همچنین تولید فیلم‌های هشدار دهنده برای خانواده‌ها از جمله اقدامات حوزه هنری استان قم است.

معلمی در پایان با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های فرهنگی شهر قم اظهار کرد: در تمام مناطق محروم این شهر فرهنگسرا داریم، اما این فرهنگسرا‌ها یا تعطیل شدند یا در اختیار ادارات دولتی قرار گرفتند، باید مدیریت عالی استان قم با توجه به قدرت حاکمیتی خود دلیل این مساله را مورد بررسی قرار دهد.
ارسال نظرات