فودلادگر گفت: اگر این نقدینگی سرگردان را در راستای تولید هدایت نکنیم به سمت بازارهایی کشیده می شود که به نفع اقتصاد کشور نخواهد بود
کد خبر: ۹۰۰۶۵۲۷
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۴

حمیدرضا فودلادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به بحرانی که در بازار ارز پدید آمد و اثرگذاری آن بر بخش تولید اظهار داشت: در مورد مسئله ارز و مدیریت ارزی، دولت باید روش های خود را اصلاح کند و در بحث مدیریت بازار ارز جدیت بیشتری به خرج دهد.

وی با تأکید بر لزوم مدیریت نقدینگی سرگردان مردم گفت: نقدینگی سرگردان یک روز سراغ بازار طلا و سکه می رود، یک روز سمت بازار موبایل می رود، روز دیگر سمت بازار ارز و روزی هم سمت بازار سرمایه و بانکی می رود. البته بازار سرمایه و بانکی از موارد دیگر بسیار مثبت تر است اما مابقی مصارف قابل قبول نیست.

فودلادگرتصریح کرد: به هر حال اگر این نقدینگی سرگردان را در راستای تولید هدایت نکنیم به سمت بازارهایی کشیده می شود که به نفع اقتصاد کشور نخواهد بود و چنین اتفاقاتی پیش می آید که نقدینگی به سمت ارز برود.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بیان کرد: باید با این موضوعات ریشه ای برخورد کرد و صرفا به فکر این نباشیم که با ارائه یک طرح به صورت مقطعی بازارها را کنترل کنیم.

ارسال نظرات