خبرهای داغ:
«داستان‌ها و افسانه‌های مردم فرانسه»، قصه‌ها و ادبیات عامیانه این سرزمین را شامل می‌شود که به همت فریبا جعفرزاده ترجمه و از سوی انتشارات ذکر در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۰۰۶۶۰۳
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  این کتاب از مجموعه «داستان‌ها و افسانه‌های ملل» است. در پشت جلد کتاب آمده : «از جمله کسانی که در دنیا اقدام به جمع‌آوری افسانه‌های عامیانه و مردمی کردند، برادران گریم بودند. بسیاری از قصه‌هایی که برادران گریم جمع آوری کرده‌اند از منابع فرانسوی و از داستان‌های قرن چهاردهم و حکایت‌های کوچک قرن شانزدهم و ادبیات احساسی گرفته شده است.  

این قصه‌ها به خاطر سادگی و معمولی بودن، محتوایی آشنا و خودمانی دارند و حوادث و قصه‌ها آن قدر ساده اند که با بسیاری از انها در زندگی روزمره مان روبه رو می شویم. مجموعه  «داستان‌ها و افسانه‌های مردم فرانسه» هم تعداد اندکی از افسانه‌های مردمی را دربرمی گیرد که به همت نویسندگانی چون برادران گریم، ‌هانس کریستین اندرسن، اسکار وایلد و... گردآوری شده است.

«داستان‌ها و افسانه‌های مردم فرانسه» در مجموعه  «داستان‌ها و افسانه‌های ملل» گنجانده شده؛ پیش از این هم در قالب این سلسه کتاب‌ها به افسانه‌های مردم ایتالیا، ترکیه، ژاپن و... پرداخته شده است. این کتاب با ترجمه فریبا جعفرزاده در ۲۰۰۰ نسخه و به بهای ۴ هزار تومان از سوی انتشارات ذکر منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها