مراسم تکریم و معارفه فرمانده جدید سپاه ناحیه آستانه‌اشرفیه با حضور فرمانده سپاه قدس گیلان و مسئولان شهرستان در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۶۶۲۴
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، فرمانده سپاه قدس گیلان در مراسم تکریم و معارفه فرمانده سپاه آستانه‌اشرفیه در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: سپاه جزئی از مردم بوده و نباید از مردم جدا شود و تمامی ارزش‌های یادگار شهدا را باید حفظ کند.

سردار محمد عبدالله‌پور با اذعان به اینکه بسیاری از افراد به دلیل فاصله گرفتن از ولایت و مسجد در مسیر راه گمراه شدند بیان کرد: به دلیل اینکه مسجد خانه خداست؛ نظارت او را همراه دارد و از امروز به بعد تمامی معارفه‌های فرماندهان در مسجد و در نماز جمعه انجام می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه از سه هزار مسجد در گیلان تنها ۵۶۱ مسجد روحانی دارند گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای صورت گیرد تا از ظرفیت مساجد استفاده شود و متأسفانه نزدیک به هزار مسجد نیاز به تعمیرات اساسی دارد.

عبدالله‌پور با بیان اینکه پاسداری از انقلاب وظیفه اصلی سپاه است افزود: باید در برابر حفظ نظام به پایگاه امام، رهبر و شهدا پاسخگو باشیم و باید برای حفظ آن کارهای اجرایی مناسب انجام شود.

وی با بیان اینکه طبق ترسیم رهبر انقلاب باید جلوی تهدیدهای سخت نیمه سخت و نرم انقلاب را بگیریم گفت: وظیفه ارتش تمامیت ارضی کشور و سپاه کمک‌حال ارتش است و امروز به توانایی‌هایی در منطقه رسیدیم که آل سعود تمام ذخایر ارزی خود را تحویل آمریکا و هم‌پیمانانش داده تا ضربه‌ای به ما بزند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در صورت اشتباه دشمنان صنعت تابوت سازی آن‌ها باید فعال شود اظهار کرد: هر ضربه دشمن به کشور با ده‌ها سیلی ما مواجه می‌شود و پشیمانی سنگینی برای خود رقم خواهیم زد.

عبدالله‌پور با اشاره به تهدیدات نیمه سخت در کشور خاطرنشان کرد: داعش را برای معرفی اسلام رعب و وحشت ساختند تا کشور را تحت‌فشار قرار داده و ناامنی جلوه دهند و در این راستا گروه‌های بسیاری را استخدام کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران امن‌ترین منطقه کشور است گفت: سپاه پاسداران در حوزه نیمه سخت در مناطق مرزی نقش پررنگی دارد و در حال حفاظت از مرزهای کشور است.

فرمانده سپاه قدس گیلان تهدیدات نرم را به دلیل پیچیدگی‌های بسیار آن از مهم‌ترین تهدیدات کشور و انقلاب برشمرد و افزود: امروز دشمن از طریق فضای مجازی با ایجاد شبهه حملات سنگینی را به فرهنگ کشور و جوانان ما کرده است و تلاش می‌کند تا با ناامید کردن مردم بین مردم و مسئولان فاصله بیندازد.

عبدالله‌پور با بیان اینکه جنگ نرم؛ جنگ اراده و اذهان است بیان کرد: کشوری که جوانان و وحدت خود را از دست بدهد ماندگاری ندارد و گاهی ممکن است برخی ناخودآگاه در زمین دشمن بازی کند.

وی با اذعان به اینکه در جنگ نرم باید افراد آبروی خود را بگذارند بیان کرد: جنگ اقتصادی ره‌آورد جنگ نرم است و ما می‌بینیم که حملات دشمن به سپاه برای فعالیت‌های اقتصادی به همین دلیل است تا نشان دهند در کشور کار اقتصادی انجام نمی‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان مدیریت جهادی را گره از کار کشور باز کردن دانست و افزود: بااینکه در برجام با تمام گلایه‌های موجود مذاکرات را پذیرفتیم دست دشمن برای همه رو شد و امروز سپاه وظیفه دارد برای کمک به وضعیت کشور در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کند.

عبدالله پور با بیان اینکه امروز سپاه در عرصه خودکفایی درزمینه بنزین نقش بسزایی را ایفا کرده است گفت: وظیفه دولت کمک به دولت‌ها برای حل مشکلات مردم است و امروز سپاه در عرصه‌های مختلف این مهم را بر عهده دارد.

وی عمق‌بخشی داخل و خارج از کشور را از وظایف دیگر سپاه برشمرد و بیان کرد: امروز سر ارتباطی که ملت‌ها با انقلاب اسلامی برقرار کردند، ملت یمن در برابر قوی‌ترین ارتش همسایه خود آل سعود با تکیه‌بر عمق‌بخشی در برابر آن‌ها ایستادگی کرده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امروز انقلاب در عمق‌بخشی خارجی هزاران یارو یاور دارد اظهار کرد: باید در عمق‌بخشی داخلی تلاش بسیار کنیم، این حق ملت ما نیست که با این حجم از مشکلات دست‌وپنجه نرم کند.

عبدالله‌پور با تأکید بر اینکه سپاه و بسیج نباید از محرومان فاصله بگیرند گفت: مسجدمحوری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در سال جاری است و باید برنامه‌های بسیج در مساجد متبلور شود، وجود اختلاف شایسته مساجد نیست.

وی با بیان اینکه باید مساجد با محوریت ائمه جمعه به‌عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی انجام شود افزود: پزشکان بسیجی در طرح شهید رهنمون باید در محل‌های بالای سه تا پنج هزار جمعیت حضور پیداکرده و مشکلات پزشکی مردم آن منطقه را حل کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اجرای طرح شهید بهنام احمدی در مدارس گفت: برای پیوند والدین و دانش آموزان و تهذیب نفس در آموزش‌وپرورش برنامه‌های مهمی را تدارک دیده است و این کار سخت با کمک فرهنگیان و روحانیون قابل انجام است.

عبدالله‌پور با تأکید بر حضور گروه‌های جهادی برای حل مشکلات محرومان افزود: طرح جوادالائمه و قرارگاه پیشرفت آبادانی و حضور در سه شهرستان املش رودبار و لنگرود برای چهار بخش زیرساخت، بهداشت و درمان، سبک زندگی و اشتغال دهستانی نمونه برای استان شود.

وی با اشاره به طرح همگام با کشاورز بیان کرد: این توانایی در استان گیلان وجود دارد که مشکل کمبود برنج کشور را تأمین کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید براینکه عنصر اصلی برای پاسداری از انقلاب مردم هستند گفت: تمامی مشکلات در کشور در قالب بسیج با تکیه از ظرفیت‌های مردمی قابل‌حل است.

فرمانده سابق سپاه ناحیه آستانه‌اشرفیه نیز در این مراسم اظهار کرد: از همه بسیجیان جان‌برکف و مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه حلالیت می‌طلبم.

سرهنگ حسن فیضیان  با تقدیر از همراهی مسئولان شهرستان در همراهی برنامه‌های بسیج گفت: شورای تأمین شهرستان آستانه‌اشرفیه یکی از بهترین و همراه‌ترین شوراهای تأمین در استان گیلان بود.

وی با اشاره به اینکه نوع نگاه ما بسیج را عامل وحدت و هم‌افزایی می‌داند بیان کرد: موضوعات متعددی را با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان موضوعات متعدد فرهنگی ازجمله مباحث تبیین گری و روشنگری را دنبال کردیم.

فرمانده سابق سپاه ناحیه آستانه‌اشرفیه به مهم‌ترین اقدامات سپاه در بحث محرومیت‌زدایی و ساخت ۵۳ واحد مسکن محرومان اشاره کرد و افزود: بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شد که با پرداخت این میزان تعداد ۱۰۰ نفر از افراد مشغول بکار و ۲۵۰ مشاغل خانگی ایجاد شد.

فرمانده شهرستان آستانه‌اشرفیه نیز در این مراسم اظهار کرد: کشور و نهادهای مختلف آن به مثابه جوارح و اعضای بدن است.

رحیم حیدری گلرودباری با تاکید براینکه تمامی نهادهای مختلف با هم‌افزایی می‌توان کشور را به خوب پیش برد گفت: سوال یکی از ذخایر استراتژیک کشور برای حل مشکلات مردم است.

فرمانده سپاه آستانه‌اشرفیه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده سپاه ناحیه آستانه‌اشرفیه در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: تمام تلاشمان رو برای اعتلای بسیج در شهرستان بکار خواهیم بست.

سرهنگ حسن حبیبی به تقش بی‌دلیل رزمندگان و بسیجیان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تعامل صحیح با تمامی خدمتگزاران شهرستان را برای خدمت به مردم خواهم ذاشت.

 

در پایان این مراسم پس از قرائت احکام فرماندهی، از سوی شورای تأمین شهرستان یک تابلو فرش به حسن فیضیان اهدا شد.

ارسال نظرات