مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به وجود فرقه و اندیشه‌های متعدد در جهان اسلام تاکید کرد که آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) عامل مهم در نزدیکی فرق اسلامی است.
کد خبر: ۹۰۰۶۷۱۷
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده در جمع خبرنگاران اردبیل عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) محور وحدت و بزرگترین مایه وحدت در همه ادوار اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه پیامبر اسلام چهره جهانی دارد، افزود: پیامبر اکرم (ص) برای تمام مسلمانان و سایر ادیان نیز الگوی کامل اخلاقی و رفتاری بوده و ضروری است در تمامی برنامه ریزی ها و اقدامات به آموزه های دینی توجه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: براین اساس در شرایط کنونی ترویج اندیشه‌های پیامبر اکرم در جامعه اسلامی ضروری است، چراکه به آموزه‌های اخلاقی و تربیتی حضرت محمد (ص) نیاز داریم.

وی با بیان اینکه در راستای این اعتقاد باید از آموزه‌های پربرکت پیامبر اکرم در رفع کنونی مشکلات جامعه بهره گرفت، تصریح کرد: این ویژگی شاخصه قابل توجهی است که موجب شده است چهره نبی اسلام محدود به یک برهه زمانی و مکانی نبوده و برای تمامی افراد بشریت قابل توجه باشد.

ستوده پیامبر اسلام را نادی دینی و مکمل تمامی ادیان و به عنوان برنامه جامع سعادت بشری دانست و یادآور شد: در دین اسلام اسوه و معلم اول پیامبر اسلام است که به عنوان الگویی برای تمامی بشریت شناخته می شود.

وی با اشاره به اینکه در عظمت آن حضرت همان بس که خداوند متعال در قرآن مجید او را به‌عنوان الگوی وارسته بشریت معرفی کرده است، متذکر شد: شناخت دین اسلام در گرو شناخت شخصیت این پیامبر بوده و تنها از منظر شخصیت وی می توان به دین اسلام اشرافیت یافت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تاکید کرد: سراسر زندگی پیامبر اکرم الگویی عملی نجات و سعادت بشریت و دوری از آسیب اجتماعی را به جامعه اسلامی معرفی کرده است.

وی ستوده ترویج اخلاق نبوی را مصون سازی جامعه دانست و افزود: با توجه به اینکه پیامبر اکرم وارسته ترین الگوی تربیتی برای مسلمان سراسر جهان محسوب می شود، اخلاق نبوی می تواند الگوی شایسته سبک زندگی اسلامی محسوب شود.

ستوده با بیان اینکه برنامه تربیتی حضرت محمد (ص) الهی و جامع بوده و تمامی نیازهای بشریت در دنیا و آخرت را مورد توجه قرار داده است، اکید کرد: پیروی از اخلاق نبوی فرصتی برای کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی با تاکید بر لزوم توجه و ترویج آموزه های پیامبر اکرم در جامعه اسلامی، اصلی ترین هدف برنامه تربیتی پیامبر اکرم را سعادت بشر در دو جهان دانست و بیان داشت: امت اسلامی نیز در مقابل برنامه ارائه شده پیامبر وظیفه خطیری داشته و می بایست به شناخت و پیاده سازی آن اهتمام داشته باشد.

به گفته مدیر کل تبلیغات اسلامی استان پیامبر اکرم با منش و اخلاقیات خود توانست الگوی برتری برای زندگی بشریت معرفی کرده و سعادت و سلامت جامعه از آسیب ها و کج رفتاری ها را تبیین کند.

وی با اشاره به رفتار سراسر معنویت و اخلاق پیامبر اکرم ادامه داد: اخلاق مداری خاتم انبیا نیازمند معرفی هر چه بیشتر است تا زمینه حفاظت جامعه از کج روی ها فراهم شود.

ستوده با تاکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند معرفی الگوهای وارسته برای تربیت فرزندانمان هستیم و نباید از الگوسازی اهل بیت(ع) و پیامبر اکرم غفلت کرد، عنوان کرد: ضروری است اخلاق نبوی به منظور فرهنگ‌سازی سبک زندگی اسلامی ترسیم شود.

وی اضافه کرد: در این زمینه یکی از ضرورت های امروز جامعه اسلامی نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی با بهره گیری از آموزه های دین و شریعت اسلام است.

ارسال نظرات