عظیم دشتی در یادداشتی نوشت: ملت سوریه با تقویت روحیه جهادگرانه خود همچنان با صلابت و استوار در مقابل استکبار ایستادگی خواهند کرد.
کد خبر: ۹۰۰۶۷۱۸
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

تقویت روحیه مقاومت مردم سوریه با حملات اخیر

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی در یادداشتی آورده است:

شاید 7 سال پیش که نظام سلطه جهانی و گروه‌های تکفیری با تکیه بر دلارهای نفتی عربستان سعودی؛ مردم ودولت قانونی سوریه را مورد آماج خود قرار دادند، کمتر کسی تصور می‌کرد که دولت ومردم سوریه دراین معرکه نابرابر پیروز و پوزه آمریکا و متحدانش را به خاک بمالند.

حقیقت امر این است که سال‌های سال است سوریه به عنوان مرکز کانون مقاومت کشورهای غرب آسیا مورد توجه استکبار جهانی قرار گرفته است، نظام سلطه جهانی برای حمله به کشورهای ضد استکبارجهانی و جهان اسلام سدی مستحکمی به نام سوریه را در پبشرو داشتند.

 سدی که در برابر امواج متلاطم استکبار ایستاد وخم به ابرو نیاورد، دنیای استکبار زمانی که برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران ، رژیم بعث عراق را تسلیح و تحریک کردند ازمیان سران عرب فردی به نام حافظ اسد پیدا شد که نه تنها آنان را در این تجاوز همراهی نکرد بلکه از هیچ کمکی برای تقویت نظام جمهوری اسلامی دریغ نورزید و بعد از حافظ اسد رئیس جمهور وقت سوریه ، جوان رشید با روحیه ضد استکباری از همین خانواده بر مسند امور حکومت سوریه تکیه کرد.

 این جوان شجاع مثل پدرش تسلیم زیاده‌خواهی‌ها و فشارهای مضاعف دنیای استکبار نشد و همواره در کنار جبهه مقاومت ماند و از این جبهه حمایت کرد ، طبیعی بود که این شیوه حکومت‌داری با سیاست‌های توسعه طلبانه نظام سلطه جهانی سازگار نبود، لذا گروه‌های تکفیری را از سراسر دنیا جمع کردند و پس از آموزش وتسلیح روانه مرزهای سوریه کردند.

 این بار نوبت ایران بود که هم ‌از حرم اهل بیت ( ع) درسوریه حراست کند وهم جواب کمک‌های چندین ساله حاکمان سوریه به نظام جمهوری اسلامی را بدهند ، ارتش سوریه با مشاوره ومساعدت مدافعان حرم از جهان اسلام شهرهای تصرف شده خود را یکی پس از دیگری از دست گروه‌های تکفیری گرفتند و شهرهای خود را از لوث وجود داعشی ها و نیروهای معارض پاک کردند.

 زمانی که آخرین سنگرهای گروه‌های معارض در غوطه شرقی و دوما به دست ارتش سوریه افتاد و مردم شاد وخندان به خانه و کاشانه خود برگشتند، آمریکا استفاده از سلاح شیمیایی در دوما را پیش کشید تا از این طریق ناکامی‌های ۷ ساله خود را با حمله به تأسیسات استراتژیک و راهبردی سوریه جبران کند.

 جالب است کشوری که در ۸ سال جنگ عراق و ایران همواره از حملات شیمیایی ارتش عراق بر علیه رزمندگان اسلام حمایت می‌کرد و با تمام توان در حملات نا جوانمردانه و نابخردانه دیکتاتورهای سعودی بر علیه کودکان و زنان مظلوم یمن در کنار متجاوز بوده این بار حمله شیمیایی ارتش سوریه به گروه‌های معارض وضد مردم سوریه را بهانه قرار داده و بدون اجازه سازمان‌های بین‌المللی یک کشور مستقل را مورد آماج گلوله‌های موشکی خود قرار داده است.

 آمریکا ومتحدانش باید از شکست در عراق وافغانستان درس عبرت می‌گرفتند و دست از قلدری و تجاوز به ملت‌های آزادی‌خواه و آرمانگرا برمی‌داشتند، متاسفانه خوی استکباری چشم ودل آن‌ها را بسته است و نمی‌تواند حقایق را به روشنی ببینند و آن را به خوبی  در ک کنند.

استکبار باید به خوبی درک کرده باشد که دیگر زمان فریبکاری و عوامفریبی به سر آمده است، ملت‌ها بیدار شده‌اند و سره را از ناسره، دوستی را از دشمنی و محبت را از کدورت به خوبی تشخیص می‌دهند.

کلام آخر این که این اراده ملت‌هاست که سرنوشت خود را تعیین می‌کند و نه موشک‌های آمریکا، فرانسه و انگلیس؛ مردم و حکومت سوریه با اراده‌های آهنین در برابر توطئه‌های مثلث شوم آمریکایی، سعودی و صهیونیستی خواهند ایستاد و از حاکمیت خود  دفاع خواهند کرد و این حملات روحیه مقاومت و ایستادگی را در آنان مضاعف خواهد نمود.

یادداشت از: عظیم دشتی

تحلیل‌گر مسائل سیاسی

ارسال نظرات