خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: بیش از ۳۹۵ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال به استان قزوین اختصاص داده شده است که ۱۳۳ میلیارد برای اشتغال روستایی و ۲۶۲ میلیارد نیز برای اشتغال فراگیر است.
کد خبر: ۹۰۰۶۷۳۴
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مسعود بابایی با بیان این مطلب اظهار داشت: نرخ بیکاری در استان قزوین ۱۰.۱ درصد است که این رقم ۱.۸ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.
وی با بیان اینکه ۳۹۵ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال به استان قزوین اختصاص داده شده است عنوان کرد: از این مبلغ ۱۳۳ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال روستایی و ۲۶۲ میلیارد تومان هم برای اشتغال فراگیر هزینه می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تأکید کرد: مسئولان دستگاه‌های متولی باید تلاش کنند تا این اعتبار جذب شده و اشتغال مورد نظر ایجاد شود.
بابایی اشتغال را مهم‌ترین دغدغه مسئولان دانست و عنوان کرد: با اینکه نرخ بیکاری در استان قزوین ۱.۸ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است، ولی باید با برنامه ریزی انجام شده و همراهی دستگاه‌های اجرایی امیدواریم در مسیر کاهش بیکاری گام برداریم.
وی همچنین بر تلاش گروهی و کار تیمی تأکید و خاطرنشان کرد: همدلی و تعامل میان دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در پیشبرد اهداف در حوزه اشتغال بسیار موثر باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر ضرورت استفاده از طرح‌های مبتکرانه و خلاقانه بیان کرد: رویکرد ما حمایت از ایده‌های مبتکرانه و خلاقانه است و باید انگیزه نخبگان را برای ارائه طرح های نو تقویت کنیم که برگزاری مراسم تجلیل می تواند در این راه موثر باشد.
بابایی افزود: با اتصال ۴ میلیارد نفر به شبکه اینترنتی در جهان و کسب درآمدهای ۴ میلیارد دلاری باید بتوانیم سهم خود را از این بازار مهم و عظیم کسب کنیم و ایده های نو در این راه می تواند راهگشا باشد.
وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۵ میلیون اپلیکیشن به دنیا معرفی شود که سهم بخش خدمات در این عرصه بسیار مهم است تا بتوانیم از ۵۰ تریلیون گیگا بایت تبادل اطلاعات که هدف گذاری شده استفاده کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به مسابقات قرآنی کارگران تصریح کرد: امسال بیش از ۲۵۵ نفر در مسابقات قرآنی ثبت نام کردند که با رشد ۴۰ درصدی روبرو شدیم و این امر موجب شده است برنامه های فرهنگی و قرآنی را در واحدهای کارگری تداوم بخشیم. در بخش کار و تولید هم ۹۵۰ نفر ثبت نام و طرح های خود را ارائه کردند که در گام اول ۶۰ طرح برگزیده شد و از میان آنها ۲۵ طرح به مرحله بازدید و داوری رسید و در نهایت دو طرح برگزیده شد.
بابایی گفت: در مجموع ۵ نفر منتخبان رشته های مختلف به مرحله کشوری راه یافته اند که به تهران اعزام می‌شوند که امیدواریم صاحب رتبه برتر ملی شوند.
1005/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها