تحقق شعار سال مستلزم شناسایی ظرفیت و توانمندی های کشور است

خطیب جمعه میناب گفت: برای تحقق شعار سال باید ظرفیت و توانمندی های کشور شناسایی و موانع برطرف شود.
کد خبر: ۹۰۰۶۷۴۰
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، میرزا حسین معتمدی فر خطبب جمعه میناب در خطبه های نماز جمعه امروز در جمع باشکوه مردم نمازگزار مینابی اعتدال و رهایی از ظلم را یکی از شاخصه های مسلمان بعثتی دانست و گفت: ما باید خودمان را در پرتو نورانیت بعثت قرار دهیم.

امام جمعه میناب افزود: افراط و تفریط در مسلمان بعثتی راه ندارد و هیچ دینی به اندازه اسلام پیروانش را دعوت به اسلام نکرده است.

معتمدی فر در خطبه های دوم نماز جمعه امروز  بر تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد   و گفت: بنده سخت بر این باورم که شعار سال با رفع موانع و فراهم نمودن زمینه باید تحقق پیدا کند.

وی باور نداشتن برخی مسئولان از ظرفیت ها و توان ملی، بی اعتمادی عمومی از توانمندی های داخلی و اهل تغافل نبودن و کم کاری و نمبلی مسئولین و مردم را  یکی از موانع بزرگ در تحقق شعار سال دانست و اظهار کرد: برای تحقق شعار سال باید این موانع بر طرف و ظرفیت های کشور باید شناسایی شود.

خطیب جمعه میناب گفت: کم کاری و تمبلی در بخش های اداری،  اقتصادی، تجاری و صادرات باعث شده تا چهل سال محصولات کشاورزی هرمزگان در دست کشاورز بماند و صنعت پارچه بافی زنان مینابی و بلکه فرش ایران نیز به فراموشی سپرده شود.

وی در بخشی از سخنان خود به ساخت و فروش مشروبات الکی دست ساز در میناب بعنوان یکی از معضلات جدی اشاره کرد و اذعان داشت:  ساخت مشروبات الکی دست ساز در شان میناب نیست.

وی با تاکید بر  اینکه ساخت مشروبات الکی باید بعنوان حکم محارب با آن برخورد شود  گفت: مردم هم بعنوان یک شهروند هر گونه تحرکاتی از این قبیل با رصد و شناسایی مکان مورد نظر  مراتب جهت برخورد قانونی مراجع زیربط با افراد متخلف گزارش دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار