نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «بسیج»عنوان کرد

یکی از علل اصلی بحران ارزی، برخی بانک ها هستند

آصفری گفت: خارج شدن ارز از کشور و گرانی نرخ ارز برای تولید کنندگان ایرانی مثل سمی مهلک است که پس رخ دادن اتفاقات سریع نمودش در جامعه پدیدار می شود.
کد خبر: ۹۰۰۶۷۵۷
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۶

محمد آصفری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره بالا رفتن نرخ ارز و سکه از ابتدای سال تا به امروز اظهار داشت: چه مقصودی از صحبت های رئیس جمهوری دریافت می شود؟ دلاری که 3700 تومان بود با دلاری که دولت اعتقاد دارد حتی باز هم 500 تومان گران تر است! 4200 تومان تنها جنبه روانی دارد و آن ها می دانند قیمت دلار با یک مصاحبه پایین نمی آید.

وی با بیان اینکه در این میان بانک ها در گرانی دلار تاثیر زیادی دارند افزود: در شرایط عادی بانک ها با بنگاه های اقتصادی که ایجاد کردند پول را از مرز های کشور خارج می کنند و در کشوری مثلا عراق ریال را به دیگر ارز های بین مللی که یکی از آن دلار است تبدیل می کنند. ریال تبدیل شده به دلار مجدد به کشور برمی گردد و با قیمتی بالاتر فروخته می شود. با این عمل بانک ها دو ضربه بزرگ به اقتصاد کشور زده خواهد شد؛ اول گرانی نرخ ارز و دوم اینکه ارز از کشور خارج می شود.

آصفری عنوان کرد: خارج شدن ارز از کشور و گرانی نرخ ارز برای تولید کنندگان ایرانی مثل سمی مهلک است که پس رخ دادن اتفاقات سریع نمودش در جامعه پدیدار می شود. بانک ها اگر می خواهند کاری انجام دهند حداقل آن این است که پول ها را به تولیدی ها سرازیر کنند ن برای تبدیل کردن به دلار!
ارسال نظرات
آخرین اخبار