خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین اذعان کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اتکا به دانش، تجربه و تخصص جوانان و فرماندهان خود توانسته در میان ارتش های جهان جایگاه خود را پیدا کند و با دستور فرمانده کل قوا آماده جان‌فشانی خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۰۶۷۶۰
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، امیرحمزه بیدادی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین در نشست خبری که صبح امروز (یکشنبه ۲۶ فروردین ماه) به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش و در خصوص برنامه‌های این روز برگزار شد، اظهار کرد: ۲۹ فروردین یادآور پیوند عمیق و ناگسستنی امام و ارتش و نظام است و این نامگذاری تحول عمیقی در نیرو‌های مسلح و ارتش ایجاد کرد.
وی ادامه داد: ارتش و نیرو‌های مسلح امروز در منطقه و جهان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و برای اعتلای کلمه «لا اله الا الله» ثابت قدم به پیش می‌روند.
امیر بیدادی تبیین کرد: با نامگذاری روز ارتش، تعهدی در میان نیرو‌های مسلح ایجاد شد تا ضمن اتکا به توانمندی نیرو‌های ارزشی و متعهد بتوانند موجودیت خود را در عرصه‌های مختلف از جمله جنگ و انقلاب بخوبی نشان دهند.
وی اقتدار امروز ارتش را مرهون دوراندیشی‌های امام دانسته و ابراز داشت: در شرایطی که برخی ایده انحلال ارتش را در ابتدای انقلاب مطرح کردند، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با نگاه ژرف و دوراندیشانه ضمن حفظ ارتش زمینه دفاع از انقلاب را مهیا کردند و امروز اهمیت این نگاه کاملا محسوس است.
این مسئول یادآورشد: تاریخ انقلاب اسلامی گواه آن است که ارتش در همه سال‌ها به رسالت خود بخوبی عمل کرده و امروز هم با اقتدار آماده دفاع از مرز‌ها و کیان جمهوری اسلامی و هم‌چنین آماده جانفشانی با دستور رهبری است.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین تشریح کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اتکا به دانش، تجربه و تخصص جوانان و فرماندهان خود توانسته در میان ارتش‌های جهان جایگاه خود را پیدا کند و آماده همه گونه جانفشانی با دستور فرمانده کل قواست.
امیر بیدادی تصریح کرد: امروز رویکرد نیروی زمینی ارتش متحول شده و با درایت فرمانده جدید خود از ۱.۵ سال گذشته توانسته اهداف خود را بسرعت محقق کند.
وی اظهارداشت: تغییر ساختار یگان‌ها و هجومی شدن آن‌ها در نیروی زمینی در دستور کار است و با راه اندازی تیم‌های واکنش سریع از سلاح‌های نوین برخوردار شده تا به کفایت رزمی ۱۰۰ درصدی برسد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین توضیح داد: ارتقاء آمادگی رزمی یگانها، اجرای اهداف ۲۴ گانه نزاجا، ارتقاء معیشت و نهادینه کردن صنعت قطعه سازی و بازسازی تانک‌ها و نفربر‌ها و بهینه سازی سلاح‌ها از دیگر اولویت‌های ما در مسیر آینده است و رژیم استکبار نیز بدنبال ایجاد حاشیه امنی برای صهیونیست است.
امیر بیدادی در ادامه با اشاره به حمله آمریکا و متحدانش به سوریه گفت:درگذشته نیز حضور آمریکا در عراق و افغانستان با سناریو‌های نخ نما شده توجیه شدو امروز هم که از پیروزی ارتش و مردم سوریه ناراحتند به بهانه واهی نابودی مراکز سلاح شیمیایی می‌خواهند هم حضور غیر قانونی و هم تجاوز و جنایت خود را توجیه کنند که این روش دیگر کهنه شده و مردم جهان با نیت‌های پلید آن‌ها آشنا هستند.
وی بیان کرد: با قدرت گرفتن نیرو‌های مقاومت آمریکا در صدد ضربه زدن به نیرو‌های مردمی و بیرون راندن آن‌ها از سوریه است تا حاشیه امنی برای رژیم صهوینیستی ایجاد شود، اما هم غرب و هم آمریکا واقفند که نیروی مقاومت از جایگاه خاصی برخوردار است و این آخرین دست و پا زدن آن‌ها در منطقه بشمار می‌رود.
فرمانده قرارگاه لشکر ۱۶ زرهی قزوین تصریح کرد: باید مجامع بین المللی و دولت‌های استکباری به خواست مردم و دولت احترام بگذارند و اجازه دهند بازسازی این کشور پس از بیرون راندن داعش آغاز شود و مردم به زندگی عادی خود بازگردند.
وی یادآورشد: امروز باور کرده ایم که منافع امنیتی ما نیز در خارج از مرزهاست و اگر درایت رهبری و مسئولان ارشد نظام نبود باید در داخل کشور از حریم امنیتی خود دفاع می‌کردیم، زیرا دشمنان برنامه داشتند با کمک داعش و آسیب زدن به جمهوری اسلام برای رژیم صهیونیستی حاشیه امینی ایجاد کنند، اما تاکنون شکست خورده اند.
امیر بیدادی در ادامه با بیان برنامه‌های روز ارتش در قزوین اظهارداشت: روز ارتش در ۲۹ فروردین ماه با رژه نیرو‌های مسلح در قزوین و سایر شهر‌ها آغاز می‌شود و دیدار با نماینده، ولی فقیه، امام جمعه و استاندار قزوین، خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان، جانبازان بازنشسته هم پیش بینی شده است.
بیدادی در خاتمه خاطرنشان کرد:گلباران مزار شهدا، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، نشست خبری، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی در سطح یگان ها، تقدیرازنیرو‌های پایور، کلاس‌های آموزشی با عنوان نقش سربازان در پیشرفت نظام از دیگر برنامه‌های روز ارتش در استان قزوین است.
۱۰۰۵/پ ۳۰ ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها