آمارهای گمرک کره جنوبی نشان می‌دهد میزان واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه مارس نسبت به سال گذشته 39.3 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۰۰۶۷۶۳
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹


به گزارش خبرگزاری بسیج، میزان واردات نفت خام کره جنوبی در ماه مارس از ایران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش  یافت.

بر اساس آمارهای گمرک، در ماه مارس پنجمین کشور وارد کننده نفت جهان، 1.37 میلیون تن نفت معادل 324هزار و 612 بشکه در روز از ایران نفت خریداری کرد که این رقم در سال گذشته 2.26 میلیون تن بود. البته این زمان میزان واردات این کشور از ایران رکورد زده بود.

کره جنوبی یکی از بزرگترین مشتریان نفت ایران است که میعانات گازی یا نفت بسیار فوق‌العاده سبک خریداری می‌کند اما در آمارهایی که منتشر شده  نوع نفت خریداری شده توسط کره جنوبی مشخص نیست.

بر اساس این گزارش سئول میزان خرید خود را از نفت ایران در ماه اخیر نسبت به سال گذشته به رغم تلاش کشورهای خاورمیانه برای بازگرداندن خریداران با ارائه تخفیف قیمتی،‌کاهش یافته است.

رویترز می‌نویسد خریداران میعانات گازی کره جنوبی به دنبال این هستند که منابع خرید خود را متنوع‌تر کنند چرا که بیم آن می‌رود آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کند.

در سه ماهه نخست سال 2018 میزان واردات کره جنوبی از ایران 39.4 درصد کاهش و به 3.45 میلیون تن معادل 280 هزار و  736 بشکه در روز رسید. در حالی که این رقم در سال گذشته 5.69 میلیون تن بود.

روی هم رفته میزان واردات کره جنوبی در ماه مارس 10.91 میلیون تن معادل 2.58 میلیون بشکه در روز بود که کاهش 14 درصدی داشته است.

ارسال نظرات