رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن تأکید بر انجام مسئولیت‌های اجتماعی دولت و بخش خصوصی گفت: مردم باید به صورت مستقیم و غیر مستقیم آثار بنگاه‌های اقتصادی موجود در شهرشان را در زندگی خود احساس کنند.
کد خبر: ۹۰۰۶۷۸۷
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، محمدباقر نوبخت در مراسم آغاز عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع فرهنگی، ورزشی و تفریحی استان یزد در شهرستان اردکان از حضور در جمع مردم شریف، نخبگان و فرهیختگان اردکان ابراز خرسندی کرد و گفت: من با افتخار این دعوت را پذیرفتم و خارج از قوانین مرسوم سازمان مدیریت با دو انگیزه خدمت شما رسیدم. انگیزه نخست این بود که به مصداق همان آموز‌های قرآن کریم وظیفه‌مند بودم که برای این پروژه خاص که در این جغرافیای ایران انجام می‌شود که انسان‌هایی از آن در راستای اهداف ملی نقش‌های تعیین کننده‌ای داشتند و در پاسخ به کسانی است که نسبت به این نظام و کمک به عمود اصلی این خیمه که مقام معظم رهبری است اقدام می‌کنند. وظیفه همه ما سربازان نظام و علاقمندان نظام و فرزندان نظام این است کهبتوانیم این مجموعه را غنی‌تر بکنیم. در کنار آن یک پیام دیگر حضور این حقیر در اینجا دارد و آن نوع رویکردی است که دولت برای توسعه و پیشرفت ایران دارد.
وی اظهار داشت: برای توسعه کشور دونگاه وجود دارد یک نگاه این که دولت فقط بستر می‌سازد و کنار می‌نشیند و بخش خصوصی همه چیز را انجام می‌دهد و حق مشروع بخش خصوصی و یا بخش غیر دولتی است که صرفاً برای تحصیل سود و منافع اقدام بکند و هیچ تعرضی بر او نیست از اینکه جز منافع خودش به چیز دیگری بیندیشد. در برابر آن نگاه دیگری وجود دارد که دولت همواره برنامه ریز همه چیز است و مسئولیت‌ها صرفاً در دولت خلاصه می‌شود و یک نوع اقتصاد دولت محور را توصیه می‌کنند و معتقدند که همه چیز را باید دولت انجام دهدچون مسئولیت دارد در برابراجتماع.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود:، اما نگاهی متعادل در بین این دو تفکر در اقتصاد وجود دارد که نه این نوع نگاهی که دولت کنار بنشیند و همه چیز را به قصد منافع بخش غیر دولتی انجام بدهد و یا از این سو که همه امور را دولت انجام دهد به سبب فعالیت‌های اجتماعی که باید صورت بگیرد.
وی گفت: بخش غیر دولتی می‌تواند در سایه سیاستگذاری و پشتیبانی دولت وارد فعالیت اقتصادی بشود، اما مسئولیت اجتماعی را هم داشته باشد که آن خلائی که به سبب مسائل اجتماعی برای دولت داریم همان را بخش غیر دولتی انجام بدهد. من از مهندس نوریان بسیار سپاسگذارم که در این راستا به انگیزه ایفای نقش مسئولیت اجتماعی این کار را می‌کند. این بسنده نیست خوب است لازم است، اما کافی نیست که در هر واحد وبنگاه اقتصادی برای کارگران آنجا که در واقع مولدین اصلی هستند ما یک امکانات رفاهی، تفریحی و فرهنگی ایجاد کنیم این لازم است بر خلاف آن‌هایی که فکر می‌کنند نباید این کار را انجام بدهند و صرفاً باید به منافع فکر کنند.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: ما باید بتوانیم در کنار این اقدام و مسئولیت اجتماعی و کارگری به مسئله آن منطقه بپردازیم. مردم باید به صورت مستقیم و غیر مستقیم آثار بنگاه اقتصادی موجود در شهرشان را در زندگی خود احساس کنند.
نوبخت گفت: از اینکه این طرح با ظرافت در محلی انتخاب شد که مردم هم بتوانند از اینجا بصورت عام استفاده کنند قابل تقدیر است هرچند که ممکن است آن سود حاصل نشود، اما فراتر از سود، ما چیزی در مباحث اقتصادی و توسعه داریم بنام منافع. اگر سود نیست منافع است.
سخنگوی دولت در پایان اظهار داشت: ایران عزیز ما امروز بیشتر از هر زمان دیگری به وحدت، اتحاد و انسجام نیاز دارد ما موظف هستیم که برای انقلاب یار جمع کنیم. باید بیش از گذشته در کنار هم باشیم تا بتوانیم اندیشه‌های ناپاکی که برای تفرقه و عقب نگه داشتن جمهوری اسلامی ایران بکار بسته می‌شود را با انسجام و وحدت خنثی کنیم.
ارسال نظرات