مسئول بسیج وزارت اقتصاد در گفتگو با «بسیج»:

رشد بی رویه مناطق آزاد نتیجه معکوس داشته است

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: ما باید آمایش سرزمینی برای گسترش مناطق آزاد داشته باشیم و اگر این کار را به درستی انجام دهیم به نتایج مطلوبی دست می یابیم.
کد خبر: ۹۰۰۶۷۹۰
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۸

علیرضا زمانی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به ظرفیت های موجود در مناطق آزاد در جهت توسعه و رشد اقتصاد کشور اظهار داشت: البته مسائل و زمینه های خطرناک بسیاری پیرامون مناطق آزاد وجود دارد که آقای کرباسیان برای حل آن در وزارت اقتصاد برنامه های زیادی دارد.

وی با بیان اینکه پیش از این به نظر می رسید مناطق آزاد از مسیر اصلی خود منحرف شده اند تصریح کرد: امیدوارم با طرح و برنامه های جدید وزارتخانه، یک جهش صادراتی را با استفاده از ظرفیت مناطق آزاد شاهد باشیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده این مناطق گفت: در سال جاری حتما تحولات قابل توجه و خاصی پیرامون مناطق آزاد خواهیم داشت.

زمانی همچنین در خصوص گسترش بی برنامه مناطق آزاد بیان کرد: ما باید آمایش سرزمینی برای گسترش مناطق آزاد داشته باشیم و اگر این کار را به درستی انجام دهیم به نتایج مطلوبی دست می یابیم؛ برای مثال در حوزه سواحل مکران با توجه به آمایش های صورت گرفته، در آینده ای نزدیک یک جهش اقتصادی چشم گیر خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در واقع ما معتقدیم که موضوع آمایش سرزمینی اهمیت بسزایی در پروژه های اقتصادی بخصوص در موضوع مناطق آزاد دارد و اگر امروز این مناطق از مسیر و هدف اصلی خود منحرف شده اند شاید بخشی از آن دلیل در غفلت و بی توجهی به مسئله آمایش سرزمینی داشته باشد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی در پایان گفت: مباحث فرهنگی و اجتماعی و بافت جغرافیایی و البته کار کارشناسی و علمی، می تواند سرفصل هایی از یک آمایش صحیح در پروژه توسعه مناطق آزاد باشد؛ با این حال باید توجه داشت که رشد بی رویه این مناطق می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

ارسال نظرات