فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان:

ناکارآمدی حمله جنایت‌کارانه آمریکا و متحدانش در سوریه/ توجه ویژه سپاه در راستای پیشرفت شهرستان دورود است

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: شهرستان دورود از قابلیت ها و ظرفیت های بی نظیری برخوردار است، ان شالله سپاه با کمک آحاد مردم سعی در برطرف کردن مشکلات این شهرستان دارد چرا که دورود سرزمین مردان بزرگی بوده است.
کد خبر: ۹۰۰۶۸۶۶
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳


به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار مرتضی کشکولی امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده جدید سپاه شهرستان دورود، با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی و ادامه یافتن جنگ سخت در منطقه افزود: در جنگ سخت و نرم پیروز بودیم چرا که جمهوری اسلامی قدرت نرمی را تولید کرده و بیش از سی سال است جنگ سخت جهان را تحت شعاع قرار داده و پیروزی ما در اثر کارکرد قدرت نرم و شهدا بوده است.

وی افزود: تیر دشمن از جنس سخت است و جنس ما از جنس نرم است و هر کاری می‌کنند تا در مقابله با انقلاب اسلامی بایستند اما دائماً شکست می‌خورند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به اینکه شبکه انقلابیون مجاهد و رزمنده که از رزمندگان عراق، سوریه ،لبنان و فلسطین در منطقه ایجادشده، شبکه بی‌نظیری است افزود: دشمن نتوانست از شکست داعش جلوگیری کنند و انقلاب اسلامی نیز با ظرفیتی که تولید کرده سبب شکست دشمن در  عرصه میدانی و راهبردی شد.

وی با اشاره به حمله موشکی به سوریه  با پرتاب بیش از 100 موشک بیان کرد: برخی از جنگ‌هایی که دشمن راه می‌اندازد برای این است که تکنولوژی خود را به رخ مردم بکشند تا کشورهای دیگر بخرند اما نتوانستند در سوریه ترس ایجاد کنند بلکه شکافی بین منافقین و ملت‌ها ایجاد شد و هر جا جبهه و دولتی وجود داشت در یک جبهه قرار گرفتند.

کشکولی گفت: انقلاب اسلامی امروز در داخل و خارج پیشرفت‌های خوبی داشته است.

 وی با بیان اینکه شهرستان دورود از قابلیت ها و ظرفیت های بی نظیری برخوردار است، عنوان کرد: ان شالله سپاه با کمک آحاد مردم سعی در برطرف کردن مشکلات این شهرستان دارد چرا که دورود سرزمین مردان بزرگی بوده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خاطرنشان کرد: شهرستان دورود شهری صنعتی است که  وجود خط راه‌آهن، زمین‌های کشاورزی، دارا بودن 2 رودخانه شهری پرآب و حضور شخصیت‌های بزرگی چون روحانیون در این شهرستان و کاشت بهترین برنج از حیث کمی و کیفی که همگی یک فرصت برای این شهرستان هستند.
وی بابیان اینکه تنوع قومی در شهرستان دورود فرصت و تهدید است، افزود: بیکاری، تنوع قومی، مهاجرپذیری، داشتن 8 محله ضعیف آسیب‌پذیر، آمار طلاق و اعتیاد بالا در این شهرستان وجود داشته که باید موردتوجه باشد.

سردار کشکولی بیان کرد: سپاه یک نگاه خاصی از هر حیث به شهرستان دورود دارد و باید مساجد، کانون‌های مذهبی و... بیشتر تقویت و همچنین جذب جوانان با برنامه‌های فرهنگی، تقویتی، ورزشی و اشتغال‌زایی در دستور کار سپاه قرار گیرد.


وی ادامه داد: در زمان جنگ فقط دو شهر در استان هرکدام 2 گردان داشته‌اند، کوهدشت و دورود که گردان محرم و کربلا مخصوصاً گردان محرم ویژگی‌های چون سخت‌کوشی، صلابت و...داشت، که هیچ گردان دیگری نداشت.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با ابراز اینکه در جهت اشتغال‌زایی و تقویت مراکز فرهنگی، ورزشی و تربیتی فعالیت مضاعف داشته باشیم، گفت: محلات آسیب‌پذیر را محرومیت‌زدایی و فعال کردن کارگاه‌های نیمه تعطیل و گسترش جلسات روشنگری و بصیرت افزایی و ایجاد مراکز فرهنگی و توسعه‌ای و توسعه مراکز ورزشی، جاذبه‌های طبیعی با توجه به سرمایه و نعمت زیاد، باید کارکنیم.

کشکولی با ابراز اینکه نقد باید همراه بابیان خوبی‌ها، ضعف‌ها، راهکارها و پرهیز از تفرقه و سیاه نمایی و...بیان شود، تصریح کرد: پیشرفت کشور مربوط به یک جناح و باند نیست، پول این دولت از نظام آمده و هر دولتی که آمده کارکرده، پیشرفت‌های جمهوری اسلامی را بیان و تبلیغ می‌کند.


فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان ادامه داد: پاسدار کریم زینی وند با کارنامه درخشان  خود در سپاه  با انجام فعالیت های ارزشی به‌عنوان فرمانده جدید سپاه دورود معرفی می‌کنم و با تقویت جنبه‌های فرهنگی، ورزشی، تربیتی، ساخت‌وساز در محلات ضعیف و توجه به محرومین نگاه خاص و ویژه به این شهرستان داریم.


در پایان از زحمات سرهنگ بهمن واقعی فرمانده سابق سپاه ناحیه دورود پاسداری متدین، انقلابی که 30 سال ازعمرخود را صرف خدمت کرده و 6 سال در شهرستان دورود کارکرده و به‌عنوان سرباز میدانی و فداکار سال گذشته در اغتشاشات با لباس در میدان بود. تقدیر به عمل آمد

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار