کارشناس مسائل دینی:

«سعه صدر» از ويژگي‌های بارز پيامبر اسلام (ص) است

یک کارشناس مسائل دینی گفت: بزرگترين ويژگی حضرت محمد(ص) سعه صدر است كه در آيات قرآن به اين خصيصه اشاره شده است.
کد خبر: ۹۰۰۶۸۷۴
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام سید مسعود موسوی یکی از امامان جماعت شهر داودآباد و از کارشناسان مسائل دینی در مراسم جشن مبعث حضرت رسول اکرم(ص) که به همت پایگاه مقاومت بسیج ریحانه 1 در مسجد امیرالمومنین(ع) این شهر برگزار شد روز مبعث را آغاز رسالت پیامبر اسلام(ص) برای هدایت بشر دانست و گفت: هیچ پیامبری به اندازه حضرت محمد(ص) دردوران رسالت خود سختی و رنج نکشید چراکه ایشان از نظر روحی سخت‌ترین شرایط دوران جاهلیت را تحمل کردند.

وی افزود: کشتار و جنگ‌های قومی و قبیله‌ای، زنده به گور کردن دختران، خرافه پرستی و بت پرستی از جمله ویژگی‌های دوران جاهلیت و ظهور اسلام بود.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) با تبلیغ اسلام به همگان آموخت که اولین موضوع فرمانبرداری از خالق هستی بوده و بایستی در مسیر حقیقت حرکت کرد.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به سخن پیامبر اسلام(ص) در آغاز بعثت گفت: من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث شده ام و همچنین هدف بعثت خداوند در آیات قرآن به تعلیم و تزکیه به عنوان فلسفه بعثت پیامبران از جمله پیامبر گرامی اسلام تاکید دارد.

وی افزود: خودسازی و پاکسازی با اموری چون تقوای الهی، دادن زکات و انفاقات مالی و مانند آن انجام می‌شود؛ یكی از مهمترین عوامل پیشرفت اسلام، اخلاق نیكو و برخورد متین و ملایم حضرت محمد(ص) با مردم بود.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: بزرگترين ويژگی حضرت محمد(ص) سعه صدر است كه در آيات قرآن به اين خصيصه اشاره شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار