این حمله وجهی کاملا نمایشی داشته و فاقد ارزش راهبردی و نظامی است و به نوعی با هدف تاثیر گذاری بر دستگاه های محاسباتی متحدین سوریه و روحیه دادن به تروریست های تکفیری که در حال اضمحلال کامل هستند، بوده است
کد خبر: ۹۰۰۶۸۸۴
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسيج استان مركزی؛ در سحرگاه 25 فروردین چند پایگاه نظامی و مرکز تحقیقاتی در سوریه به بهانه های واهی توسط جبهه استکبار، امریکا، انگلیس و فرانسه، مورد هدف قرار گرفت؛ حمله ای بی رمق، نمادین و شاید تاکتیکی که ضعف و ذلّت کشورهای حمله کننده و ایستادگی و اقتدار ملت سوریه و جبهه مقاومت را نشان می دهد. این حمله نامشروع نه تنها سودی برای سردمداران استکبار نداشت، بلکه ملت و دولت سوریه را در ادامه راه خود مبنی بر ایستادگی و مقاومت مصمم تر کرد. این کشورها چند سالی است که برای حمله به سوریه خیز بر می دارند، اما حمله دیروز آن ها نشان می دهد بر طبل توخالی می کوبند و به قول کارشناسان کوه ترامپ موش زایید. درباره این حمله نقطه ای و کور که نقض آشکار قوانین بین المللی و خارج از چارچوب شورای امنیت محسوب می شود، چند نکته قابل توجه وجود دارد:

1- بهانه غربی ها برای حمله به سوریه، استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در شهر دوما بود؛ اتهامی که هیچ وقت ثابت نشد و غربی ها اجازه بازرسی و بررسی آن را ندادند و مدارکی نیز دال بر وقوع این اتفاق ارائه نکردند، تا این که زمانی که قرار شد بازرسان بین المللی به تحقیق در این منطقه بپردازند، حمله را آغاز کردند. در این باره العالم گزارش داد: چهاردهم آوریل در حالی دمشق و حمص مورد هجوم آمریکا، فرانسه و بریتانیا قرار گرفت که گروه بازرسان بین المللی (سازمان منع سلاح های شیمیایی) وارد شهر دوما می‌شوند و بناست تحقیقات خود را در خصوص سلاحهای شیمیایی استفاده شده در این شهر آغاز کنند، به همین خاطر آغاز حمله احتمالا بی برنامه و عجولانه سه کشور به سوریه به آن دلیل باشد که پیش از هر تحقیقی و قبل از روشن شدن هر حقیقتی جامعه جهانی و افکار عمومی نگران و البته پرسشگر جهانی در مقابل عمل انجام شده قرار گیرند و مانند بسیاری از موارد پیشین یک ادعا علی رغم ادعا بودن در قالب یک واقعیت مسلم بر جهانیان حُقنه شود.
از همین رو بود که روسیه و ایران بارها بر بی اساس بودن اتهامات غربی ها علیه سوریه در این زمینه، تأکید کردند، اما غرب همچنان دروغ ها را مبنای حملات نامشروع قرار می دهد.

2- هدف از حمله آمریکا و همپیمانانش به سوریه صرفا سیاسی و رسانه ای بوده و این حمله وجهی کاملا نمایشی داشته و فاقد ارزش راهبردی و نظامی است و به نوعی با هدف تاثیر گذاری بر دستگاه های محاسباتی متحدین سوریه و روحیه دادن به تروریست های تکفیری که در حال اضمحلال کامل هستند، بوده است، بنابراین ادامه این روند به دلیل ترس آمریکا از مقابله به مثل قوی جبهه مقاومت بسیار بعید به نظر می رسد. ضمن این که بر اساس سند امنیت ملی آمریکا که در دسامبر 2017 منتشر شد، امکان شروع جنگ فراگیر توسط آمریکایی ها وجود ندارد.

3- حمله به سوریه توسط جبهه استکبار برای جبران شکست مفتضحانه تکفیری ها با بازیگردانی کشورهای حمله کننده و ناشی از عصبانیتشان بوده است، چرا که نمونه های دیگری را پس از پیروزی جبهه مقاومت و ارتش سوریه در غوطه شرقی شاهد بوده ایم؛ آنجا که دقیقا چند روز پس از جشن مردم سوریه در آزادی غوطه شرقی، در بیستم فروردین دو فروند جنگنده اف16 اسرائیل با شلیک 8 فروند موشک به فرودگاه نظامی تیفور حمله کردند و این گونه اقدامات نشان از ضعف و شکست ائتلاف غربی و عربی دارد.

4- مقام معظم رهبری در بیاناتی که در روز عيد مبعث داشتند، هدف اصلی حمله کشورهای غربی به سوریه در نگاه کلان را ضربه زدن به امت اسلام تعریف کرده و آن را یک جنایت آشکار نامیدند و فرمودند: حمله سحرگاه امروز به سوریه یک جنایت است، بنده صریحا اعلام می کنم رئیس جمهور آمریکا، رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس جنایتکارند و جنایت کردند.... اینها می خواهند به امت اسلامی ضربه بزنند. هدف فقط کشور سوریه با کشور عراق یا کشور افغانستان نیست، هدف حضور اسلام در این منطقه است به این می خواهند صدمه بزنند.» بنابراین دنیای اسلام باید متوجه باشد که سران استکبار، یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی، همچنان حمله به کلیت جهان اسلام را مد نظردارند و از ذهنیّت جنگ های صلیبی خارج نشده اند.

5- بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه از مجموع 103 موشک شلیک شده از سوی متجاوزان، پدافند هوایی سوریه، 71 موشک را رهگیری کرده است و این حرکت نشان از تحقق فرمایش حکیمانه رهبر معظم انقلاب است که در دیدار جمعی از فرهنگیان در 16 اردیبهشت 94 فرمودند: دوران بزن و در رو تمام شده است این‌جور نیست که شما بگویید می زنیم و در می رویم؛ نخیر، پاهایتان گیر خواهد افتاد و ما دنبال می کنیم.
ضمن این که روسیه نیز ترقه بازی غربی ها را به سخره گرفت و با طعنه زدن به واشنگتن مبنی بر اینکه سامانه های دفاعی سوریه در زمان اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده است، اعلام کرد که سامانه های قدیمی برای ساقط کردن موشک های هوشمند غربی ها کافی است.

6- وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‎ای اعلام کرد «ما از عملیات نظامی صورت گرفته علیه اهداف نظامی سوریه به طور کامل حمایت می‏‌کنیم.» کشورهای عربی وابسته، به ویژه عربستان همانند کبکی که سرشان را زیر برف فرو برده باشند خود را به نادانی محض زده اند، چرا که باید بیندیشند و عاقبت خوش رقصی صدام و قذافی برای غرب را به یاد آورند. غربی هااین کشورها را تا می توانستند همانند گاو شیرده دوشیدند و زمانی که به گفته ترامپ شیرشان خشک شد، سرشان را بریدند. سران کشورهای عربی نیز منتظر باشند که قربانی سیاست های جنایتکارانه غرب علیه اسلام خواهند شد و به زودی سرشان را به خاطر خشک شدن شیرشان از دست خواهند داد.

7- در نهایت این که حملات از پیش تعیین شده سران استکبار به پایگاه های نظامی سوریه، هیچ تأثیری به سود غربی ها در افکار عمومی و فضای اجتماعی سوریه نداشت و نه تنها نمی تواند عزم و اراده ملت سوریه را بشکند، بلکه آن ها را نسبت به دفاع از دولت قانونی و مشروع کشورشان مصمم تر می کند. مردم سوریه بلافاصله پس از این عملیات در روز تعطیل به خیابان ها آمدند و با حمایت از کشور و حکومتشان، بازی های کودکانه غربی ها و ترقه بازی آنها را به سخره گرفتند.

سخن پایانی اینکه این حمله ضعیف و بی اثر، مانع از تلاش جبهه مقاومت برای نابودی تروریسم و حامیان منطقه ای آنها نخواهد شد و در مقابل اراده و انگیزه ملت های بیدار و مقاوم منطقه را برای ایستادگی در مقابل جبهه استکبار بیشتر خواهد کرد، همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: اگر چنانچه در مقابل ظلم و استبداد و زورگویی و خباثت ها و جنایت های جنایتکارانِ عالم بِایستید، قطعاً مجبور به عقب‌نشینی می شوند.

منبع : سايت بصيرت

ارسال نظرات