روز گذشته زمین های خشکیده هرمزگان شاهد بارش باران شدند که این ریزش تگرگ خسارت هایی را برای استان هرمزگان بر جای گذاشت.
کد خبر: ۹۰۰۶۹۲۲
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، به دلیل کمیود بارندگی در استان هرمزگان از ۱۸ سال گذشته تا کنون  مردم به طور جدی با پدیده خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند؛ اما روز گذشته زمین های خشکیده هرمزگان شاهد بارش باران شدند و در برخی از نقاط جاده و زمین ها از بارش تگرگ سفید پوش شدند ودر این میان  مردم قطب آباد گهره هرمزگان نیز با ریزش باران و تگرگ غافلگیر شدند.

انسداد دو راه روستایی در گهره بر اساس طغیان رودخانه

قائدی، دهیار روستای قطب آباد در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: دهستان گهره از توابع بخش فین شهرستان بندرعباس است که مرکز این دهستان روستای قطب آباد بوده و فاصله آن تا شهر بندرعباس ۸۵ کیلومتر است و جمعیت روستای قطب آباد ۵۵۰ نفر است.

دهیار قطب آباد تصریح کرد: شهروندان قطب آبادی روز گذشته شاهد اولین بارش در سال جاری بودند که هیچ گونه خسارتی به خانه های این منطقه وارد نشد.

قائدی با بیان اینکه طغیان رودخانه تنها دو راه روستا بسته شده است، گفت: راه های روستاهای آما و زیارت بر اساس طغیان رودخانه های محلی بسته شده است.

تدام بارندگی تا روز سه شنبه در قطب آباد گهره

سجاد قهرمانی، کارشناس  اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: تداوم بارندگی در ارتفاعات هرمزگان تا فردا در ارتفاعات هرمزگان ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: به علت شرایط ناپایدار جوی احتمال‌بارندگی همراه با وزش‌شدید باد و تگرگ در ارتفاعات شمال هرمزگان و در مناطق‌مرتفع شهرستان‌های حاجی‌آباد، بشاگرد، بستک تا فردا وجود دارد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: احتمال تگرگ و ریزش باران در قطب آباد گهره تا سه شنبه تداوم دارد.



دهانه تونل تنگه زاغ گاردریل نصب می شود

داریوش باقرجوان، مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: تونل تنگه زاغ که در ساعت ۱۹ روز گذشته بر اثر ریزش کوه مسدود شده بود به همت راهداران هرمزگان تا ساعت ۲۴ شب بازگشایی شد.

مدیر کل راهداری تصریح کرد: یک ساعت بعد از ریزش کوه و بسته شدن محور موصلاتی یک لاین تونل به صورت کامل بازگشایی شد و ترافیک این محدوده به طور کامل کنترل شد.

باقرجوان ادامه داد: به علت احتمال ریزش دوباره کوه و بررسی وضعیت ریزش در لاین دوم بازگشایی این لاین به پایان شب گذشته موکول شد و در حال حاضر تونل تنگه زاغ هر دولاین آن باز بوده و مشکلی در تردد وجود ندارد.

وی افزود: در کنار دهانه تنگه ها لایه و رسوب هایی از تراشه کوه ها حرکت می کند و مسیر جاده ها در کنار تراشه های کوه ها قرار دارد و احتمال ریزش کوه ها وجود دارد.

مدیر راهداری خاطر نشان کرد: دستور داده شده است که  در دهانه تونل تنگه زاغ گاردیل نصب شود تا این گونه مشکلات دیگر وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات