دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: نمی‌توان زمان امتحانات پایان سال را از خرداد ماه به زمان دیگری موکول کرد اما می‌توان در طول خردادماه، تاریخ امتحانات را تغییر داد.
کد خبر: ۹۰۰۶۹۴۲
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ارتباط با امکان تغییر زمان امتحانات خردادماه دانش‌آموزان به دلیل هم‌زمانی با ماه رمضان، اظهار داشت: مطابق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، سال تحصیلی از اول مهرماه آغاز می‌شود و تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و خردادماه فصل برگزاری امتحانات پایان سال است.

وی افزود: ما نمی‌توانیم زمان امتحانات پایان سال را از خرداد ماه به زمان دیگری موکول کنیم؛ می‌توان در طول خردادماه تغییراتی اعمال کرد آن چنان که زمانی به دلیل همزمانی امتحانات با مسابقات جام جهانی فوتبال تغییرات جزئی در خردادماه اتفاق افتاد.

نوید ادهم با بیان اینکه چند سال آینده هم، مسئله هم‌زمانی ماه رمضان با امتحانات پایان سال دانش‌آموزان وجود دارد، گفت: آموزش و پرورش تلاش کرده است در برنامه‌ریزی امتحانات با رعایت مواردی چون قرار دادن فرجه مناسب، پشت هم برگزار نشدن امتحانات سخت و تعیین زمان مناسب برای برگزاری امتحانات، تسهیلاتی برای دانش‌آموزان ایجاد کند تا کمتر دچار مشکل شوند.

ارسال نظرات