خبرهای داغ:
سرگرد بهرامی اظهار داشت: زمانی می‌توان از مردم انتظار داشت که از کالای داخلی حمایت کنند که شرایط مساوی برای تولیدکننده و کالاهای مشابه خارجی وجود داشته باشد،خواستار بهبود تولید ملّی شد.
کد خبر: ۹۰۰۶۹۶۲
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بویین میاندشت در گفتگو با خبرگزاری بسیج ضمن گرامیداشت سال 1397 و حمایت از کالای ایرانی با توجه به ملزومات تحقق حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: اولین عامل رونق تولید ملی و حمایت از آن، ثبات اقتصادی بازار می باشد که از اهمیت به سزایی برخوردار است و تلنگری که قیمت ارز در این ایام به بازار زده، منجر به بی‌ثباتی فضای کسب‌وکار و تولید می‌شود،‌ زیرا نقش تعیین‌کننده دارد و سرمایه‌گذار داخلی و خارجی را با ابهام و نگرانی روبرو می‌کند و آنها را از سرمایه‌گذاری دراز مدت منصرف می‌کند.
دومین عامل دور بودن تولیدات کشور از تکنولوژی و تجهیزات به‌روز برای رقابت با محصولات مشابه خارجی دانست و افزود: مشاهده می‌شود برخی تولیدات داخلی با امکانات و تجهیزات دهه اول انقلاب مشغول تولید هستند که این موضوع منجر به افزایش قیمت بهای تمام‌شده کالا، کیفیت پایین و غیررقابتی بودن آن می‌شود.
سومین عامل را مربوط به حوزه قوانین کسب‌وکار و قوانین متناظر باید دانست و یادآوری کرد: بسیاری از قوانین مربوط به حوزه نظام اقتصادی اعم از بانکی، پولی، بازار سرمایه، مالیات، مالیات ارزش‌افزوده و گمرک شرایط تسهیل‌کننده به نفع تولید و کالاهای ایرانی ندارند، بلکه خود مانعی پیش پای تولید هستند .
سرگرد بهرامی در ادامه با تاکید براینکه زمانی می‌توان از مردم انتظار داشت که از کالای داخلی حمایت کنند که شرایط مساوی برای تولیدکننده و کالاهای مشابه خارجی وجود داشته باشد،خواستار بهبود تولید ملّی شد و یاد آور شد.
بر اساس عرق ملی و دینی این فرهنگ باید ایجاد شود که مردم از کالای ایرانی مصرف کنند، اما تولیدکننده در نهایت فشار به‌‌سر می‌برد و طی 40 سال گذشته بازرگانان و تجار نتوانستند، در بازارهای صادراتی رقابت کنند،‌اکنون حتی واردات کالای قاچاق که ریسک بالایی دارد، مقرون به‌صرفه است.
سرگرد بهرامی به آسیب‌شناسی ساختار تولید و بالا بودن هزینه‌های آن پرداخت و تصریح کرد: باید این عارضه‌یابی از سوی مسئولان صورت بگیرد که در کدام بخش ضعف وجود دارد و تاکید نمود مردم جمهوری اسلامی ایران همیشه از جان و سرمایه برای نظام در بزنگاههای حساس در عملی شدن شعارهای نامگذاری از سوی امام خامنه ای بوده اند،مایه گذاشته اند و اکنون همت والای مسئولان عرصه اقتصاد را می طلبد تا در این مهم در پیشگاه مقام معظم رهبری و مردم عزیزمان بتوانیم پاسخگوی خوبی در عملکردمان باشیم. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها