دو هزار و 639 نفر مبلغ و مبلغه در سال 1396 به مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری اعزام شده است.
کد خبر: ۹۰۰۷۰۰۳
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس ساماندهی امور مبلغین و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان با اعلام این خبر گفت: با روند رو به رشد شبکه های موبایلی و اینترنتی و تغییر شکل زندگی های امروزی، معضلات و مشکلات اجتماعی و فرهنگی هم رو به رشد بوده و بعضا از کنترل خارج می شود که نیاز است به صورت حساب شده برای مقابله با آن برنامه ریزی شود.

بیژن نوبخت افزود: استفاده از ظرفیت روحانیون برای مقابله با آسیب های اجتماعی و کاهش آنها امری است که باید بیشتر از پیش به آن توجه شود، چرا که روحانیون در دل جامعه قرار دارند و با عامه ی مردم به صورت مستقیم در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: مبلغین و مبلغاتی که با کسب علم در زمینه های مختلف آمادگی رویارویی با مشکلات را دارند در جامعه ی اسلامی ما کم نیستند ولی گاهی اوقات برخورداری از حداقل های زندگی در مناطق تبلیغی روحانیون و خانواده های آنان را آزرده خاطر می کند که نیاز است مسئولین امر به این مهم توجه ویژه داشته باشند .

نوبخت افزود: در سال 1396 استان چهار محال و بختیاری از دو هزار و 639 مبلغ و مبلغه در فعالیت های خود بهره برد که از این تعداد 69 نفر روحانی مستقر، 70 نفر طرح هجرت، 900 نفر مبلغ بومی ، 300 نفر مبلغه ی بومی، 800 نفر اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی قم ، 350 نفر اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان و 150 مبلغ بدون حکم تبلیغی  بودند.

کارشناس ساماندهی امور مبلغین و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان چهار محال و بختیاری بیان کرد: به صورت میانگین این تعداد مبلغ و مبلغه 30 روز فعالیت تبلیغی مؤثر داشته اند که مجموعا 79 هزار و صد و هفتاد نفر روز تبلیغ را در سال 96 در استان چهار محال و بختیاری ثبت کردند.

بیژن نوبخت گفت: این مبلغین در مناسبت های ملی و مذهبی از جمله ماه مبارک رمضان، ماه محرم، نیمه شعبان، مراسم اعتکاف، عید مبعث، دهه فجر، فاطمیه اول و دوم، هفته وحدت، دهه کرامت شهادت و ولادت ائمه علیهم السلام مشغول به امر مقدس تبلیغ بوده اند.

ارسال نظرات