رئیس دارالقرآن الکریم هرمزگان:

دبیر مجمع قرآنیان هرمزگان معرفی شد/ بروزرسانی بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی استان

رئیس دارالقرآن الکریم هرمزگان از معرفی دبیر مجمع قرآنیان استان خبرداد و گفت: فعالان قرآنی از فرصت‌های دراختیار در راستای دعوت مردم به پیروی از آموزه‌های قرآن بهره ببرند.
کد خبر: ۹۰۰۷۰۲۲
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، ناصر جعفرزاده صبح امروز در نشستی با فعالان قرآنی استان هرمزگان با تاکید بر تلاش در زمینه عمل به آموزه‌های قرآنی اظهار داشت: حافظان و قاریان قرآن کریم می‌توانند با قرائت احادیث، روایات و آیات قرآن کریم مردم را به امر مهم پیروی از قرآن و آموزه‌های این کتاب آسمانی دعوت کنند.

وی در ادامه افزود: فعالان قرآنی باید از فرصت‌های در اختیار در راستای دعوت مردم به عمل کردن به آموزه‌های قرآن به نحو احسن استفاده کنند.

رئیس دارالقرآن الکریم هرمزگان مجمع قرآنیان استان را حرکتی نیک، سازنده و روبه رشد خواند و تصریح کرد: می‌بایست در این مجمع کارهای پایه‌ای و اساسی انجام شود.

جعفرزاده، مجمع قرآنیان استان هرمزگان را فرصتی مناسب برای رونق و پیشرفت در حوزه فرهنگ قرآنی عنوان کرد و ابراز داشت: چهره‌های اصلی و خوش ذوق قرآنی به عنوان اعضای این مجمع باید بتوانند تحولی عظیم و شگرف در حوزه قرآنی استان ایجاد کنند.

وی با تاکید بر تلاش برای ریشه‌کنی بیسوادی قرآن کریم در استان هرمزگان افزود: برای تحقق این مهم نیازمند ترویج صحیح نهضت قرآن‌آموزی در استان هستیم و این وظیفه‌ای است که بر دوش تمامی فعالان قرآنی نهاده شده که می‌بایست به نحو احسن انجام دهیم. 

رئیس دارالقرآن الکریم هرمزگان واسپاری امور قرآنی به بخش مردمی را سیاست کلی این نهاد قرآنی دانست و بیان داشت: یکی از سیاست‌های کلی دارالقرآن الکریم این است که از ظرفیت‌های مردمی در راستای توسعه و ترویج نهضت قران آموزی در استان بهره ببرد.

جعفرزاده ادامه داد: دارالقرآن الکریم استان هرمزگان به دنبال پررنگ‌تر کردن نقش مردم در توسعه و ترویج فرهنگ قرانی در استان است و با راه‌اندازی موسسات و تشکل‌های قرآنی و همچنین خانه‌های قرآنی این مهم تحقق یافته و ادامه خواهد داشت.

*به روزرسانی بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی استان 
در ادامه این نشست، عماد ناصری از فعالان قرآنی شهرستان میناب و مدیرمسؤول موسسه ندای ملکوت این شهرستان که در نخستین جلسه مجمع قرآنیان استان به عنوان دبیر این مجمع انتخاب و معرفی شد اظهار داشت: به همت اعضای مجمع قرآنیان استان و با هدف بروزرسانی بانک اطلاعات فعالان قرآنی، اطلاعات تمامی فعالان قرآنی اعم از  حافظ، قاری، مرتل، معلم و ... از سراسر استان شناسایی و اطلاعات آنان جمع‌آوری خواهد شد. 

وی افزود: دومین جلسه مجمع قرآنیان هرمزگان در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار و اطلاعات جمع‌آوری شده فعالان قرآنی استان در سامانه مزبور ثبت می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار