رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم اوقاف در ۸ محور برگزار می‌شود

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، بیان کرد: مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در ۸ محور به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۷۱۰۳
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ جعفر حسینی، ، گفت: مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در ۸ محور مشهد، سبزوار، گناباد، تایباد، نیشابور، قوچان، کاشمر و طرقبه به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ارتقای سطح کیفی، استعداد یابی، شناسایی نخبگان قرآنی و کاهش هزینه‌ها عنوان کرد.

حسینی، مسابقات شهرستانی و استانی را قله مهارت‌های قرآنی دانست و تصریح کرد: نباید به مسابقات به عنوان یک کار ترویجی نگاه کرد، بلکه باید با حذف ضعف‌ها و موانع زمینه انگیزه و تلاش بیشتر متسابقین را در سطوح بالاتر فراهم آورد تا در سطح مطلوب تری به رقابت بپردازند.

وی با اشاره به حذف رده سنی در مسابقات شفاهی، بیان داشت: سقف سنی در این دوره مانند سال قبل از ۱۸ سال به بالا در بخش آوایی انفرادی شامل رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰، حفظ کل، قرائت، ترتیل، اذان و دعا خوانی برگزار می‌شود.

حسینی، افزود: در بخش معارفی؛ تفسیر نمونه سوره حجر، حفظ موضوعی قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث است، که منابع معارفی اهل تسنن جدا گانه در نظر گرفته شده و برگزا ری این بخش مسابقات در دهم خرداد ماه به صورت الکترونیکی از ۸ صبح تا ساعت ۲۰ شب ادامه می‌یابد.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان، خاطر نشان کرد: مهلت ثبت نام در بخش آوایی تا ۳۰ فروردین و بخش معارفی تا ۱۰ اردیبهشت ماه جاری تمدید شده که انتظار می‌رود شهرستان‌ها بر شرکت حداکثری متسابقین به خصوص در بخش معارفی همت کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار