استفاده بیشتر کمیته امداد استان زنجان از ظرفیت نهادها و دستگاه‌های مختلف در حوزه فقرزدایی و محرومیت‌زدایی موجب اثربخشی فعالیت‌های این نهاد شده و در تحقق اهداف آن بسیار راهگشا است.
کد خبر: ۹۰۰۷۱۱۳
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام‌جمعه ابهر در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: از تأکیدات مهم دینی ما رسیدگی به وضعیت نیازمندان، فقرا و ضعفا بوده و پاداش دستگیری از نیازمندان هم‌تراز زیارت پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر رحیمی بابیان اینکه خداوند نزد دل‌های شکسته بوده و تفقد و دلجویی و زدودن غم و اندوه از دل آن‌ها موجب رضای خداوند است، افزود: کار کمیته امداد پناه دادن به دل‌های شکسته بوده و این نهاد پناهگاه و محل رجوع و امید افراد دل‌شکسته است و با این نگاه باید هرروز به کارگزاران این نهاد زیارت قبول گفت چراکه همواره در حال زیارت هستند.

وی با قدردانی از فعالیت‌های محرومیت‌زدایی کمیته امداد و رویکرد مدیریتی این نهاد در سطح استان زنجان، ادامه داد: تفکر انقلابی و ارزشی و رویکرد جهادی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ازیک‌طرف موجب شده است کارکردهای این نهاد موردقبول همگان در این استان بوده و از طرفی دیگر تکیه‌گاهی امن برای نیازمندان باشد.

امام‌جمعه ابهر بابیان اینکه افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های کمیته امداد استان زنجان نشان‌دهنده لطف خداوند و اخلاص و صفای باطنی و الهی مجموعه این نهاد است، افزود: ترویج فرهنگ انفاق در جامعه و فراهم کردن زمینه مشارکت مردم برای کمک به نیازمندان از ناب‌ترین و خالص‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمی با تأکید بر استفاده بیشتر کمیته امداد استان زنجان از ظرفیت نهادها و دستگاه‌های مختلف در حوزه فقرزدایی و محرومیت‌زدایی، ادامه داد: استفاده بیشتر از ظرفیت‌های موجود دستگاه‌های دولتی به‌ویژه فرمانداران، بخشداران و سایر نهادها و ارگان‌ها و احیای مسئولیت دهیاران و شوراهای اسلامی موجب اثربخشی فعالیت‌های این نهاد شده و در تحقق اهداف آن بسیار راهگشا است.

وی اظهار داشت: استفاده بیشتر این نهاد از ظرفیت روحانیت در تبیین بیشتر آثار انفاق در جامعه و گفتمان سازی کمک به نیازمندان بسترهای لازم برای توانمندی و خوداتکایی مددجویان تحت حمایت را فراهم می‌کند.

 

ارسال نظرات