محمدابراهیم نیکزاد
در دیدار با نماینده دفتر جهاد اسلامی فلسطین صورت گرفت:
کد خبر: ۹۰۰۷۲۰۶
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با نماینده دفتر جهاد اسلامی فلسطین طی بیانیه‌ای از ملت مظلوم و مقاوم فلسطین حمایت کردند.

صبح روز گذشته نشستی در دفتر جهاد اسلامی فلسطین با حضور ابوشریف، نماینده این دفتر و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ازجمله محمود هاشمی مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، وحید یامین‌پور معاون فرهنگی بسیج اساتید و رخشاد حجازی معاون علمی پژوهشی بسیج اساتید برگزار شد.

در این نشست اساتید دانشگاه آزاد اسلامی طی بیانیه‌ای از ملت مظلوم و مقاوم فلسطین حمایت کردند. محمود هاشمی، مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک سال نو گفت: «هدف این نشست اعلام حمایت قاطع نخبگان انقلابی دانشگاه آزاد اسلامی از ملت مظلوم فلسطین و اعلام انزجار نسبت به استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است.»

هاشمی افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن حدود ۳۷۰ کانون بسیج اساتید در سراسر کشور با چهارهزار و ۷۵۰ استاد انقلابی حمایت خود را از مقاومت مردم فلسطین تقدیم ابوشریف، نماینده دفتر جهاد اسلامی فلسطین می‌کند و ان‌شاءا... بتوانیم خواست رهبر انقلاب اسلامی را حداقل در حد گفتمان‌سازی پیش ببریم.»

وحید یامین‌پور ضمن تبریک و تسلیت بابت شهدای اخیر غزه گفت: «بعد از رفتار توهین‌آمیز ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که قدس را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد، به‌نظر می‌رسد نهضت دوباره‌ای در کل جهان اسلام در حمایت از فسلطین و در اوج‌گیری نفرت نسبت به رژیم صهیونیستی در حال شکل‌گیری است.»

یامین‌پور در ادامه توضیح داد: «الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء و الجهلاء... و از حماقت آنها، این بود که دوباره این آرمان را  در فضای جهان اسلام احیا کرده‌اند. این تصاویری که به‌خصوص از غزه مخابره شد به‌نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی با همه رسانه‌هایی که در اختیار دارند، نمی‌توانند این جنایات را انکار و مخفی کنند. با وجود مشغولیت ایرانیان ولی قاطبه مردم ایران همیشه قلبا از مردم فلسطین حمایت کرده‌اند و در این ایام بیشتر.»

وحید یامین‌پور از ابوشریف درباره شرایط امروز به‌خصوص شرایط منطقه پرسید و گفت: «اسرائیل تقریبا در تمام اهدافش در منطقه و ماموریت‌هایی که تعریف کرده بود، شکست خورده است، با تصور اینکه خود را در یک مخمصه‌ای می‌بیند، شما فکر می‌کنید در آینده تحولات و جریان سیاسی و غیرسیاسی به‌خصوص سیاست جدیدی که سعودی در پیش گرفته است، در منطقه به چه سمتی پیش خواهد رفت؟ من فکر می‌کنم اولین باری است که عکس حاکمان سعودی در فلسطین به آتش کشیده شده است.»

ابوشریف در پاسخ به یامین‌پور گفت: «در گذشته نیز عکس حاکمان سعودی در فلسطین به آتش کشیده شده است. متاسفانه امسال، یک سال دشوار و تلخ برای منطقه بود، ان‌شاءا... سال آینده بهتر خواهد بود. متاسفانه در منطقه آدم‌های احمقی که مراکز و موقعیت‌های مهمی در اختیار دارند، بسیار زیاد هستند.»

ابوشریف با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) مبنی‌بر اینکه «زمانی می‌رسد که گروهی از آدم‌های نادان می‌آیند، آنها به نیابت قوم خود صحبت می‌کنند و رئیس قوم خود می‌شوند»، گفت: «متاسفانه اکنون همان زمان است و افرادی مثل محمدبن‌سلمان حاکم شده‌اند، حتی اگر معاویه با محمدبن‌سلمان مقایسه شود، معاویه در مقابل او یک پادشاه بزرگ بود، اما محمدبن‌سلمان کوتوله حساب می‌شود.»

نماینده دفترجهاد اسلامی فلسطین در بیان مشکل فعلی فلسطین گفت: «مشکل فعلی فلسطین، آمریکا یا اسرائیل نیست بلکه مشکل آدم‌های نادانی هستند که قدرت را در اختیار دارند.»

ابوشریف گفت: «مردم غزه علاوه‌بر درد و رنج‌هایی که متحمل می‌شوند و مشکلاتی که دارند، بسیاری از توطئه‌های رژیم صهیونیستی را خنثی کرده‌اند، مثلا غزه در حال تلاش برای مبارزه با شیوه‌های مناسب با رژیم صهیونیستی است، آخرین آن نیز «راهپیمایی بازگشت» نام دارد. این راهپیمایی چالشی برای کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی شده است. زیرا این راهپیمایی مسالمت‌آمیز است و به‌جای اینکه مبتنی‌بر زور باشد مبتنی‌بر حق بوده و در این راهپیمایی چهره یک سربازی که تا دندان مسلح است و به مردمی که سلاح ندارد شلیک می‌کند، نشان داده می‌شود. فیلم‌های این صحنه به‌صورت مستقیم در حال پخش شدن است و وجهه رژیم صهیونیستی را به چالش می‌کشد.»

وحید یامین‌پور گفت: «هر اندازه که حماقت از سوی حاکمان کشورهای اسلامی مثل عربستان افزایش می‌یابد، حمایت از طرف ملی و مردمی افزایش می‌یابد. پایان بحران فلسطین از طریق حمایت ملت تحقق می‌یابد، نه از طریق خیانت حاکمان.»

ارسال نظرات
آخرین اخبار