خبرهای داغ:
مدیرکل پست استان همدان خبر داد

اجرای 2 طرح اقتصاد مقاومتی توسط اداره پست همدان

مدیرکل پست استان همدان از اجرای دو طرح اقتصاد مقاومتی با عنوان یکسان‌سازی نشانی پستی (جی نف) و سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) توسط این اداره خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۷۲۲۵
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹

اجرای 2 طرح اقتصاد مقاومتی توسط اداره پست همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد امیدی در دیدار با فرماندار همدان بیان کرد: دو طرح اقتصاد مقاومتی با عنوان یکسان‌سازی نشانی پستی (جی نف) و سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) در راستای تأمین زیرساخت اجرای دولت الکترونیک در دستور کار اداره پست همدان است.

وی افزود: این طرح‌ها به عنوان مهمترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی شرکت پست با هدف توسعه زیرساخت اجرای دولت الکترونیک و شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد اجرا می‌شود.

مدیرکل پست استان همدان اضافه کرد: با اجرای طرح جی نف (GNAF) تمامی مکان‌های پستی شهری و روستایی فهرست برداری شده و اطلاعات موجود به روز می شود.

وی با بیان اینکه 28 دستگاه اجرایی و خدماتی به طور مستقیم با اطلاعات مکانی سروکار دارند، افزود: در طرح سیماک با الکترونیکی شدن پرونده ها و یکپارچه شدن اطلاعات املاک و مدارک مربوط به ملک، امکان دسترسی مستقیم دستگاه های اجرایی مربوطه به پرونده املاک فراهم می شود.

امیدی جلوگیری از فرار مالیاتی و زمین خواری و ضایع شدن حقوق مردم و دولت را از مهمترین مزایای اجرای طرح سیماک بیان کرد و افزود: امکان مبادله الکترونیکی استعلام‌های میان دستگاهی مربوط به ملک، شفاف سازی پرونده ملک، ارتقای بهره وری استانی و ملی، کاهش مراجعات و مواجهه حضوری و ارتقای سلامت اداری از دیگر مزایای این طرح است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست، شهرداری ها و دهیاری ها، شرکت‌ های خدمات رسان آب، برق، گاز، راه و شهرسازی، مالیات، اصناف و کارگاه ها، بانک و بیمه، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شرکت پست از جمله دستگاه های مشمول اجرای طرح سیماک هستند.

مدیرکل پست همدان گفت: ارائه خدمات تعویض و تمدید دفترچه بیمه درمانی از دیگر خدمات شرکت پست با همکاری شرکت های بیمه است.

وی افزود: هزینه تمام شده ارائه برخی از خدمات شرکت پست به ویژه در بخش روستایی بیشتر از تعرفه تعیین شده دریافتی است که در این باره زیانده هستیم.

امیدی ادامه داد: در مباحث عمرانی و توسعه و نگهداری دفاتر روستایی نیز با اختصاص اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان به اداره پست بخشی از مشکلات این مجموعه رفع می شود.

انتهای پیام /

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار