قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان‌های مقدس اهل بیت (ع) ظرفیتی بی نظیر برای توسعه خدمات به محرومین و مستضعفان و ترویج سبک زندگی اسلامی و سیره ائمه هدی (ع) دارند.
کد خبر: ۹۰۰۷۲۳۵
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خرسان رضوی به نقل از آستان نیوز، سید مرتضی بختیاری در دیدار با آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و امام جمعه قم ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و سال جدید اظهار داشت: بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی، سیاست‌های کلان و رویکرد‌های این مجموعه معنوی حول محور‌های امداد مستضعفین، زائر محوری، مرجعیت علمی و توسعه فرهنگ رضوی تبیین و عملیاتی شد.

وی تصریح کرد: ایجاد معاونت امداد مستضعفین و تشرف ٦٣٠ هزار زیارت اولی به بارگاه منور رضوی در طی ٢ سال اخیر از اقداماتی است که از روز‌های ابتدایی با جدیت و برنامه ریزی اجرایی شده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تبیین مبانی نظری توسعه مفهوم خادم، خدمت و مخدوم از سوی آیت الله رئیسی، اذعان کرد: ایجاد دفاتر نمایندگی در استان‌ها برای تحقق منشور ٧ گانه و افزایش سطح و گستره خدمت رسانی به محرومین و مستضعفین در جای جای ایران اسلامی و به نام مبارک امام رضا (ع) صورت گرفته است.

وی گفت: ایجاد معاونت علمی آستان قدس رضوی با هدف هم افزایی و بهره مندی از ظرفیت نخبگان برای تاثیرگذاری در جهان اسلام از دیگر مواردی است که بحمدالله محقق شده و نتایج درخشان آن را در احداث و حمایت از مراکز علمی و پژوهشی خواهیم دید.

بختیاری با بیان اینکه در طول ایام نوروز بیش از ٨ میلیون زائر به مشهد مقدس تشرف داشته اند، اذعان کرد: پروژه عظیم زائر شهر رضوی که فاز نخست آن در کمترین زمان و با بهترین کیفیت به بهره برداری رسید، برای ارائه خدمت به اقشار محروم و کم درآمد احداث شده و ظرفیت اسکان ٢٠ هزار نفر را دارد.

وی افزود: توسعه و ترویج معارف نورانی اهل بیت (ع) و فرهنگ رضوی نیز از مواردی است که با توجه به اهمیت موضوع در دستور کار آستان قدس رضوی است.

آیت الله سعیدی، تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از معارفه نماینده آستان قدس رضوی در استان قم بر لزوم برنامه ریزی مدون، همفکری و هم افزایی برای اقدامات پیش رو تاکید کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها