مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان تهران:
خبرگزاری بسیج: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران که در شهرستان ری برگزار شد، بر پایین بودن سرانه فرهنگی در این شهرستان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۰۷۲۸۸
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، "بهزاد مریدی" در این نشست با اشاره به اینکه شهرستان پهناور ری و جمعیت فراوان آن، تنها یک   مجتمع فرهنگی و هنری دارد که نیاز اهالی فرهنگ و هنر و علاقه مندان را برطرف نمی کند.

وی افزود: در بخشهای فشافویه، خاوران، قلعه نو و کهریزک که فاقد مرکز فرهنگی و هنری است، باید مجتمع های فرهنگی و هنری چند منظوره احداث شود تا عدالت فرهنگی برای همگان برقرار گردد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، ایجاد هنرستان های تخصصی را نیاز بسیاری از هنرمندان و هنرجویان شهرستان ری برشمرد و افزود: با تاسیس این هنرستان ها، هنرجویان شهرستان های همجوار و جنوب تهران می توانند از تحصیل در رشته های مختلف هنری بهره مند شوند.

وی همچنین خواستار ایجاد چهار کتابخانه دیگر در روستاهای فاقد کتابخانه در شهرستان ری شد تا دوستداران فرهنگ مکتوب به راحتی به منابع کتابخانه ای دسترسی داشته باشند.

"بهزاد مریدی" تهیه ساختمان اداری برای استقرار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، خانه مطبوعات و انجمن های فرهنگی و هنری را از جمله مطالبات اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان دانست و تاکید کرد: شمار فراوان فعالان فرهنگی و هنری در ری، ایجاب می کند که به این حوزه توجه ویِژه ای صورت بگیرد.

گفتنی است، ساخت مجتمع های فرهنگی و هنری و ایجاد کتابخانه های مشارکتی از مصوبات این نشست بود.

 

ارسال نظرات