خبرگزاری بسیج: استاندار تهران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در فرمانداری شهر ری برگزار شد، گفت: ۴۰ میلیارد ریال برای توسعه جنگل کاری و توسعه فضای سبز حاشیه ای ری اختصاص می یابد.
کد خبر: ۹۰۰۷۲۹۷
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در فرمانداری شهر ری برگزار شد، در ابتدای این جلسه در خصوص آمایش سرزمینی و اینکه جهت دهی توسعه شهرستان ری به چه صورت باشد، مشکلات شهرستان در بخش های پسماند زباله، فاضلاب، هوا، واحد های فعال صنعتی و پسماندها صنعتی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه محمد حسین مقیمی استاندار تهران اظهار امیدواری کرد: در بازه زمانی ۳ تا ۴ سال آینده تمام پسماندها تصفیه و در بخش های صنعت، کشاورزی و فضای سبز استفاده شود.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های دیگر ما ساماندهی پسماند های شهری آراد کوه است که باید با طرح های ساماندهی شهرداری تهران بتوان به مرحله اجرا در آورد.

استاندار تهران همچنین در خصوص طرح های توسعه ای فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: امسال ۳ تا ۴ طرح فرودگاهی به بهره برداری می رسد و سعی داریم   با توسعه و راه اندازی ترمینال سلام در فرودگاه، حجاج بیشتری را اعزام کنیم.

مقیمی افزود: در حال حاضر طرح توسعه ای فرودگاه با جدیت در حال انجام بوده و اجرای منطقه ای ویژه اقتصادی در فرودگاه بیش از گذشته مورد توجه است.

وی به برنامه های فرهنگی و هنری ری نیز اشاره کرد و گفت: دراین جلسه مقرر شد  یک مجتمع هنری در ری احداث و همچنین ۲ کتابخانه نیز مرمت و بازسازی شود.

  فضای سبز شهرها باید به ۱۵ متر مربع برسد

استاندار تهران افزود: یکی از برنامه های ما توسعه فضای سبز شهرهای کمتر از ۱۵ مترمربع است و در این خصوص اعتباراتی به منابع طبیعی تخصیص یافته تا بتوان منشاء ریز گردها در شهرستان های استان را شناسایی کرد.

وی ادامه داد: در این طرح برای سال نخست ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان ها اختصاص می یابد که در این صورت ۲۵ درصد پروژه به انجام می رسد.

به گفته وی احداث یک مجموعه فرهنگی چند منظوره در روستاها بالای ۲ هزار نفر جمعیت و یک مجموعه فرهنگی در شهر ری از محل در آمد مالیات بر ارزش افزوده و با کمک سازمان برنامه و بودجه استان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

ارسال نظرات