خبرهای داغ:
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: شهدای دفاع مقدس ادامه‌دهنده مسیر شهدای کربلا بودند و با ذکر عزای امام حسین (ع) در جبهه‌های مقاومت حضور یافتند و با دشمن مبارزه کردند.
کد خبر: ۹۰۰۷۳۰۰
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵
شهدای دفاع مقدس ادامه‌دهنده مسیر شهدای کربلا بودند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جواد حکیم الهی عصر امروز در یادبود اربعین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی قم که در سالن همایش‌های شهید یخچالی مجتمع آموزشی فرهنگی پردیس این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه ارادت به امام حسین (ع) حرارتی سردنشدنی در دل شیعیان و پیروان خاندان عصمت و طهارت است، اظهار کرد: همه اقشار و سنین در ماه محرم‌الحرام با حرارت عزای امام حسین (ع) روبرو می‌شوند و با تمام وجود برای برپایی خیمه عزا تلاش می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه رسیدن به درجات والای عرفان و سلوک نیازمند تمسک به امام حسین (ع) و یاران ایشان است، تصریح کرد: شهدای دفاع مقدس ادامه‌دهنده مسیر شهدای کربلا بودند و با ذکر عزای امام حسین (ع) در جبهه‌های مقاومت حضور یافتند و با دشمن مبارزه کردند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم از تدفین پیکر شهدای گمنام به‌عنوان راهکاری برای رسیدن به تحول در فضای دانشگاه‌ها یاد کرد و ادامه داد: مزار شهدای گمنام برکات معنوی بسیاری را برای دانشگاه‌ها به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه شهدا نزد درگاه الهی آبرومند هستند، عنوان کرد: برای رسیدن به فیض الهی باید به این افراد متوسل شویم تا بتوانیم در مسیر رضای الهی گام برداشته و به نتایج موردنظر برسیم.

حکیم‌الهی خاطرنشان کرد: گفتن اینکه فردی همه داشته‌های خود از جمله جان و زندگی خود را در مسیر رضای خداوند متعال فدا کند راحت است، اما عمل به آن بسیار سخت و دشوار است و شهدا افرادی بودند که برای رضای خداوند متعال این سختی و دشواری را پذیرفتند.

وی از تشییع شهید مهدی لطفی نیاسر در قم یاد کرد و افزود: امثال این شهید بزرگوار با گذشتن از داشته‌های خود با خداوند متعال معامله کردند و با فدا کردن جان خود به سعادت دنیوی و اخروی رسیدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها