معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان از برگزاری نخستین همایش تغییر اقلیم و اکوسیستم‌های آبی به میزبانی استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۷۳۳۷
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، علی رئوفی در نشست هماهنگی برگزاری نخستین همایش تغییر اقلیم و اکوسیستم‌های آبی به میزبانی استان هرمزگان، عنوان کرد: امروزه با توجه به نرخ بالای رشد فعالیت‌های صنعتی، مبحث تغییر اقلیم به یکی از مهم‌ترین چالش‌های زیست‌محیطی  تبدیل‌شده است.

وی افزود: با توجه به تأثیراتی  که پدیده  تغییر اقلیم می‌تواند در نواحی ساحلی بر سطح آب دریا و تنوع زیستی آبزیان دریایی داشته باشد این مهم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

رئوفی تصریح کرد: در این راستا پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان در نظر دارد با همکاری استانداری هرمزگان، دانشگاهیان و دستگاه‌های اجرایی استان نخستین همایش ملی تغییر اقلیم و اکوسیستم‌های آبی را به میزبانی استان با توجه به اهمیت این موضوع در شهر بندرعباس برگزار کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در خصوص محورهای برگزاری این همایش، خاطرنشان کرد: این همایش ملی در سه محور مهم تغییر اقلیم و شیلات نظیر امنیت غذایی دریابی و تأثیر آن بر ذخایر دریایی، بروز و پیش‌بینی تغییر اقلیم  نظیر نقش تکنولوژی و عوامل انسانی در ایجاد تغییر اقلیم و تغییر سطح آب دریاها  و تأثیر تغییر اقلیم بر جنبه‌های مدیریتی و اقتصادی نظیر تأثیرات اقتصادی تغییر اقلیم‌ها و تغییر اقلیم و توسعه پایدار برگزار می‌شود.

رئوفی بیان کرد: علاقه‌مندان جهت شرکت در این همایش می‌توانند مقالات خود را تا 10 اردیبهشت‌ماه سال جاری به دبیرخانه همایش در پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان ارسال و جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به آدرس اینترنتی پژوهشکده به نشان pgoseri.ac.ir  مراجعه کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار کرد: اولین همایش ملی تغییر اقلیم و اکوسیستم‌های آبی در هرمزگان  در تاریخ 25 و 26 اردیبهشت‌ماه سال جاری به میزبانی استان هرمزگان در شهر بندرعباس با حضور فعالان دانشگاهی این حوزه  از سراسر کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظرات