خبرهای داغ:
«حمید حسام»، چهره سال هنر انقلاب در سال ۱۳۹۶ معتقد است که دیده شدن در دهه ۶۰ یک دغدغه نبود بلکه دیده نشدن یک عشق و یک مرام‌نامه بود.
کد خبر: ۹۰۰۷۳۷۰
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

«حمید حسام» چهره سال هنر انقلاب اسلامی شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، در آیین اختتامیه چهارمین هفته هنر انقلاب اسلامی عنوان چهره هنر انقلاب سال 96 به سردار «حاج حمید حسام» نویسنده خاطرات و زندگینامه شهید «علی خوش لفظ» تعلق گرفت.

این کتاب خاطرات این شهید رزمنده از بیش از هشت سال درگیری نظامی در ایران از ابتدای غائله کردستان تا انتهای جنگ با عراق را در بر می‌گیرد.

حسام در سال 1340 در همدان متولد شد. وی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات فارسی دانشگاه تهران است. وی با کتاب «غواص ها بوی نعنا می دهند» که نوعی خاطره نگاری در حوزه ادبیات دفاع مقدس است، به جامعه ادبی معرفی شد.

«راز نگین سرخ»، « دهلیز و انتظار»، « مسیح رزم» و... از دیگر آثار ماندگار او در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

حمید حسام، چهره منتخب سال هنر انقلاب اسلامی در سال 1396 ، بعد از تقدیر در سخنانی کوتاه گفت: من از آثار و هنر این چهار عزیزی که کاندیدای چهره هنر سال بودند همیشه لذت برده‌ام اما فرقی که بنده داشتم این بود که پیرمرد بودم و تجربه شهودی از جنگ داشتم؛ از این جهت بار مسئولیت و مواخذه‌ام هم بیشتر خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: احساس من این است که بین خود من و خود دوران دفاع مقدسم که دور از دیده شدن بود، خودی که متعلق به نسلی بسیار زلال و متصل به عاشورا و جاری در اندیشه‌های همیشه زنده تاریخ بود و این خود امروز که در دهه 90 زندگی می‌کند و در کمند مهربانی شما افتاده است، یک فاصله بسیار زیادی است.

حسام ادامه داد:  کاش به آموزه‌ها و نکات بسیار ظریفی که از شهدا و اساتید و امام راحل و مقام معظم رهبری آموخته‌ایم برگردیم؛ که مکرر گفته شده اولین خاکریزی که باید نسل امروز از آن عبور کند، خود است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید شهبازی، شهدا را هنرمندان واقعی دانست و تاکید کرد: با نگاه به حدیثی که می‌فرماید «اگر می‌توانید به گونه‌ای زندگی کنید که دیده نشوید این‌گونه زندگی کنید.» دیده شدن در دهه 60 یک دغدغه نبود بلکه دیده نشدن یک عشق بود یک مرام‌نامه بود. اما در گذر زمان هر چه جلو آمدیم به این موضوع و عنوان‌ها گرفتارتر شدیم. بنده دعا می‌کنم که آخر کار ما به شهدا و راه ایشان ختم شود.

حسام همچنین در پایان تصریح کرد: همان‌طور که ما باید به فطرتمان برگردیم باید با قلم، رسانه و کلاممان، واژه‌ها را هم به فطرت پاک و زلالی که خداوند آن‌ها را انتخاب کرده برگردانیم.

گفتنی‌ا‌ست؛ از میان ۵ کاندید نهایی چهره هنر سال، حمید حسام،  محمد حسین مهدویان، مهدی نقویان، محمد رضا دوست محمدی، حسن روح الامین؛ حمید حسام به خاطر کتاب وقتی مهتاب گمشد به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی معرفی شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات