سید ساجد یعقوبی
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت:در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، هیچگونه پرداختی برای خرید کالای خارجی در دستگاه‌های اجرایی استان که دارای تولید مشابه داخلی هستند، صورت نمی‌گیرد.
کد خبر: ۹۰۰۷۴۴۶
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱

بخشنامه خرید کالای ایرانی به دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، هاشم مظفری در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت:‌ در سال اقتصاد مقاومتی و در راستای اجرای پروژه استقرار و طراحی خزانه‌داری الکترونیک و شفاف‌سازی عملیات مالی دولت از ابتدای اجرای این طرح تا پایان سال 96 تعداد 483 حساب از حساب‌های موازی و غیرضروری دستگاه‌های اجرایی استان مسدود شده است.

وی افزود: تعداد حساب‌ها از یک هزار و 818 مورد در ابتدای اجرای پروژه به یک هزار و 335 مورد تقلیل یافته است که این امر سبب می‌شود تا از انباشت اعتبارات و درآمدهای استان در حساب‌های موازی جلوگیری و از برخی سوء استفاده‌های احتمالی پیشگیری شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل بیان کرد: در ادامه اجرای این پروژه برنامه‌ریزی شده است تا تمامی حساب‌های دستگاه‌های اجرایی استان اعم از تمرکز درآمد، سپرده یا حساب‌های پرداخت دارای دسته چک نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح و تمامی حساب‌ها نزد سایر بانک‌ها مسدود شود.

مظفری تحقق شعار سال را از اولویت‌ها دانست و گفت: در راستای تحقق و نهادینه ساختن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، هیچگونه پرداختی برای خرید کالای خارجی در دستگاه‌های اجرایی استان که دارای تولید مشابه داخلی هستند، صورت نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: طی نامه ابلاغی از سوی خزانه‌دار کل کشور که در تاریخ هشتم فروردین‌ماه امسال در مورد اجرای دقیق سیاست‌های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به استان‌ها ابلاغ شده بود در جلسه هفتگی اخیر ذیحسابان و مدیران مالی استان، مصوبات مربوط به فهرست ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی توسط هیئت وزیران برای اطلاع و نظارت بر رعایت صحیح موضوع ابلاغ شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل اظهار کرد: در این بخشنامه فهرستی از کالاهای ایرانی که از تولیدات داخلی هستند اعلام شده و دستگاه‌های اجرایی ملزم به خرید آنها بوده و تامین اعتبار خرید کالاهای خارجی ممنوع است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار