مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان گفت: میراث فرهنگی کردستان در ارزیابی عملکرد رتبه نخست کشور را کسب کرد.
کد خبر: ۹۰۰۷۴۵۷
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محسن علوی در نشست خبری پایگاه منظر فرهنگی، تاریخی هورمان با خبرنگاران رسانه‌های استان کردستان اظهار کرد: سعی شده در چند سال اخیر در بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آنچه در توان داریم در راستای خدمت به مردم ارائه دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان با اشاره وجود ظرفیت‌هایی از جمله گردشگری رویداد محور بیان کرد: نوروز از آیین و رسومات مردم ما است و پتانسیل عظیمی در این حوزه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به عملکرد میراث فرهنگی در سال ۹۶ گفت: سال گذشته با انجام اقداماتی مانند همایش باستان‌شناسی، مرمت قرآن تاریخی نگل و رتبه اول را سال گذشته کسب کردیم.

علوی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته به صورت مردمی و خودجوش ایین نوروز در سراسر استان برگزار می‌شد، یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته میراث فرهنگی ورود پیدا کرد و مراسم باشکوه نوروز را در سنندج برگزار کرد.

وی گفت: کردستان استانی فرهنگی است و باید فرهنگ و رسومات خود را حفظ کنیم و شادی و نشاط را که بخشی از فرهنگ ماست جاودانه و پابرجا نماییم.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۱۸ دوره گردشگری برگزار شد و تور آشنایی با منطقه برای خبرنگاران برگزار شد.

علوی برگزاری جشنواره آشپزی، حمایت از جشنواره‌های ورزشی مانند جشنواره اسب سواری، حمایت از جشنواره موسیقی از جمله دیگر برنامه‌های انجام شده توسط این اداره‌کل است.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان فعال کردن خانه‌های بوم‌گردی برای اقامت گردشگران در روستا‌ها را از جمله برنامه‌های در دست اقدام میراث فرهنگی خواند و افزود: سال گذشته در دو روستای گلین و دولاب خانه‌های بوم‌گردی افتتاح شدند و امسال نیز در سایر روستا‌ها پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه صنایع دستی نیز اعلام کرد: مریوان به عنوان شهر جهانی کلاش انتخاب و معرفی شد و در راستای طراحی کلاش به عنوان یک صنایع دستی ویژه کردستان اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است.

علوی از برگزاری کلاس‌های آموزش بازاریابی و بسته‌بندی برای فعالان خانگی حوزه صنایع دستی خبر داد و گفت: سعی بر این است حوزه صنایع دستی استان نیز بیش از پیش تقویت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان اضافه کرد: گرچه اعتبارات استان محدود است، اما سعی شده به بهترین شکل ممکن خدمات لازم در استان ارائه شود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات