سردار غیب پرور درآیین هم اندیشی نقش اصناف و بازاریان در حمایت از کالای ایرانی:
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مشکل سوء مدیریت به قدری زیاد است که ما با وجود آنکه رهبری بر حمایت از کالای ایرانی تاکید داشتند واردات اقلامی را داریم که خود توانایی تولید ان را پیدا کرده ایم.
کد خبر: ۹۰۰۷۴۵۹
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، سردار غلامحسین غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز مراسم هم اندیشی نقش اصناف و بازاریان در حمایت از کالای ایرانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت:  در ابتدا ماه شعبان و اعیاد پیش رو را به همه شیعیان تبریک عرض می کنم و دورد به همه شهدا و روح پاک و مطهر امام راحل که همواره راه و رسم آنها به ما یاد داد تا گوش به امر ولی باشیم؛ می فرستم.

 وی با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی  در ابتدای سال جدید افزود:  رهبری در پیام های نوروزی چند سالی است که شعارها را در خصوص اقتصاد کشور بیان کردند که نشان از دغدغه ی ایشان  در خصوص اقتصاد کشور دارد و این آفتی است که باید از کشور پاک شود.

 غیب پرور گفت: اگر مردم صاحب اصلی انقلاب هستند؛ مسئولین نباید دچار غفلت شوند چرا که با خواب آنها هر نظام با هر اعتقادی از پای درمی آید.اما انقلاب اسلامی تنها انقلابی بود که تا به امروز به همه مشکلات فائق آمده است.

رییس سازمان بسیج مستضعینن در خصوص برنامه های دشمن برای براندازی انقلاب اسلامی عنوان کرد: آشکار است که دشمن از روز اول مخالفت کند و برنامه های خود را از ابتدای انقلاب و از زمان جنگ تحمیلی تا فتنه دیماه 96 برای این نظام مقدس بچیند.لذا این دشمنی همواره ادامه خواهد داشت و اکنون نیز دشمن با حربه ی اقتصادی می خواهد به مبارزه با این نظام بپردازد.

غیب پرور تاکید کرد: اقتصاد وجه های مختلفی دارد که یکی از آنها اصناف است.درواقع صورت های مختلف اقتصاد باعث تعامل و ایجاد ارتباط با دیگر کشورهای دنیا می شود تا وسیله ای برای پیشرفت یک ملت به کار آید. مشکلات اقتصادی در ایران بسیار زیاد است و سوال اساسی این جا است که چرا البسه ایرانی باید با رکود مواجه داشته باشد یا چرا محصولات داخلی کشور باید با برندهای ترکیه ای یا اروپایی در بازار عرضه شود؟

همه این ها جریاناتی است که دشمن برای وابسته کردن اقتصاد ایران  برنامه ریزی کرده است. وابستگی که ظاهرش محترمانه است اما مقصود دشمن گدا پروری ایران بود. و آنها قصد دارند که نظام اقتصادی ایران را تنبل و گداپرور کنند.

 وی با اشاره به ظرفیت های داخلی کشور تصریح کرد: اگر دیروز خط مقدم در حلب سوریه بود امروز خط مقدم پشت یک دستگاه بافندگی در یک کارگاه یا تولیدی ایرانی است.مسئولین باید دیگر تفکر خود را تغییر دهند و موظف به حمایت از کالای ایرانی و روی آوری به سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص فعالیت های اصناف گفت: اصناف در کشور برای حل مشکلات اقتصادی تعیین کننده هستند چرا که قشر زیادی از جامعه ما را بازاریان و تولیدکنندگان تشکیل می دهند و امیدوارم این قشر از جامعه بتواند مثل این جلسه راه کارهای عملیاتی برای رهایی از بحران های اقتصادی ارائه کند.کسی که دندان درد دارد قطعا خواب ندارد و بحران اقتصادی از یک دندان درد هم اثرگذار تر است.

غیب پرور با اشاره به ضعف مدیریتی دولت در خصوص کنترل بحران های  اقتصادی کشور عنوان کرد: قصد من از تریبون ها انتقاد از دولت یا مسئولی نیست اما باید قبول کرد که ما مشکل مدیریت اجرایی داریم.چرا که هم نیروی متخصص،جوان با انگیزه و سرمایه در کشور وجود دارد اما مدیری نداریم تا بتواند این بروکراسی مدیریت بیمار را اصلاح کند.من بارها تاید کردم که بسیج و رسالت بسیج آن است که به مردم خدمت کند و چه خدمتی بالاتر از آن که برای تحقق سخنان رهبری در اختیار دولت باشیم و من اینجا بار دیگر می گویم که بسیج آماده خدمت کردن به دولت و ملت است.

وی در پایان گفت: مشکل سوء مدیریت به قدری زیاد است که ما با وجود آنکه رهبری بر حمایت از کالای ایرانی تاکید داشتند واردات اقلامی را داریم که خود توانایی تولید آن را پیدا کرده ایم. از طرفی نیز یک تولیدکننده برای گرفتن تسهیلات وام چند میلیونی با مشکل مواجه است.متاسفانه بانک ها به جای آنکه تفکری برای پیدا کردن راهکار برای حمایت از تولیدکنندگان ارائه کنند خود به بنگاه های اقتصادی تبدیل شده اند که منبع عظیمی از سرمایه در آن محبوس شده است.

ارسال نظرات