مدیرکل شیلات هرمزگان از برگزاری اولین همایش ملی تغییر اقلیم و اکوسیستم های آبی در ۲۵و ۲۶اردیبهشت ماه سال جاری و در پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۷۴۶۱
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبر گزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبر گزاری شبستان ؛ سید پرویز محبی در نشست مشترک با رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان با بیان اینکه برگزاری این همایش می تواند تاثیر بسزایی در راستای تولیدات آبزی پروری و همچین روند صید و صیادی داشته باشد، عنوان کرد: برگزاری همایش های این چنین کاربردی می تواند فعالیت توأم با کارائی و اثربخشی سازمانها و بخش های خصوصی را به ویژه در سال حمایت از کالای ایرانی را به ارمغان بیاورد.

 

وی در ادامه هم‌افزايي دانش و انتشار يافته‌هاي نو و بديع در زمينه های مرتبط این حوزه، ایجاد انگیزه برای فعالیتهای آینده در این حوزه و معرفی ظرفیت های علمی و دانش های کاربردی اقلیم و اکوسیستم آّبی در صعنت شیلات و ... را از اهم اهداف متصور شده برای این همایش خواند و تصریح کرد: با برگزاری این همایش در تلاش هستیم ضمن فراهم سازی فرصتی مغتنم درجهت بهره مندی مستمر و نظام مند از خرد جمعی علمی وکمک به ارتقاء کمی وکیفی اهداف وبرنامه های مشترک درسایه تعامل وهمکاری متقابل موسسات علمی ، آموزشی وپژوهشی و وسازمانها ونهادهای دولتی وغیر دولتی در سطح ملی به ویژه برای آبزی پروران و صیادان استان که جمعیت عظیمی از استان را شامل می شوند گامی مهم برداریم.

 

محبی، امنیت غذایی دریایی،تاثیر بر ذخایر آبزیان، تنوع زیستی جانوران، بهداشت و بیماری های آبزیان،آبزی پروری ،کشند قرمز،جنگلهای مانگرو و ... را از اهم محور های همایش در حوزه تغییر اقلیم و شیلات خواند و از همه جامعه شیلاتی استان دعوت کرد تا با پیگیری این همایش و شرکت در آن در افق های موفقیت خود گام های خوبی بردارند.

 

رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان نیز تغییر اقلیم و شیلات،بروز و پیش بینی تغییر اقلیم با زیر شاخه های (نقش تکنولوژی و عوامل انسانی در ایجاد تغییر اقلیم،تغییر سطح از آب دریا،مدل سازی و تشخیص در زمان جاری و آینده و ...)،تغییر اقلیم و جنبه های های مدیریتی- اقتصادی با زیر شاخه های(تاثیرات اقتصادی تغیر اقلیم،تغییر اقلیم و توسعه پایدار، تغییر اقلیم و اکوسیستم اکوتوریسم،مدیریت مناطق ساحلی، بهداشت و سلامت مصرف کنندگان و ...) را از اهم محورهای این همایش خواند.

 

محمد صدیق مرتضوی تصریح کرد این همایش در حال حاضر خوشبختانه ثبت آن در  CIVILCIA و SID  و همچنین امضای توافق نامه ثبت در ISC  نیز صورت گرفته است.

 

وی با بیاان اینکه در این همایش چهره ها علمی مرتبط کشوری  برای ایراد سخنرانی و داوری ها استفاده می شود افزود:دانشگاه تهران،شهید بهشتی ، تربیت مدرس و بیش از 10 مرکز علمی و موسسه پژوهشی ملی  نیز حضور دارند.

 

رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان در ادامه استانداری هرمزگان،سازمان برنامه و بودجه،سازمان جهاد کشاورزی،اداره کل شیلات هرمزگان،سازمان حفاظت از محیط زیست،هواشناسی،منابع طبیعی،پارک علم و فناوری ،شهرداری،شرکت های آب وفاضلاب و آب منطقه ای را از اهم دستگاه های اجرایی یاری رسان در برگزاری این همایش خواند.

ارسال نظرات