مردان و زنان آینده هر جامعه کودکان و نوجوانان امروز می باشند و سرنوشت کشور در دست آن‌ها قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۰۰۷۵۲۸
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه زنجان در دیدار با مدیرکل و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان بر لزوم توجه بیشتر به کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌های اصلی کشور تاکید کرد و گفت: کارهای فرهنگی حد و نهایتی ندارد و مساله آموزش و تربیت از گهواره تا گور است.

آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی افزود: مردان و زنان آینده هر جامعه کودکان و نوجوانان امروز می باشند و سرنوشت کشور در دست آن‌ها قرار خواهد گرفت و با توجه به این‌که بزرگترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی آن است باید توجه ویژه‌ای به این مهم داشت.

وی اظهار داشت: اگر این سرمایه درست، پرورش و آموزش داده و کودکان و نوجوانان، ماهر، کارآمد، متدین و با فرهنگ تربیت شوند می‌توانند سرمایه‌های دیگر را ایجاد کنند، امید آفرین و تاثیر گذار باشند و در زمینه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی موجب موفقیت و سربلندی آینده کشور باشند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه کودک و نوجوان، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی کودکان موضوعی است که در سطح کشور کم‌تر به آن پرداخته شده است.

آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی با اشاره به اهمیت پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان افزود: مسوولان و مربیان کانون پرورش فکری باید به سراغ کودکان و نوجوانان بروند و همان‌گونه که برای فرزندان‌ خود دغدغه دارند برای دیگر بچه‌ها نیز دغدغه و انگیزه داشته باشند.

وی با اشاره به نقش مربی در دوران کودکی و اهمیت تربیت و پرورش در این مقطع سنی گفت: پرورش در دوران کودکی به مراتب مهم‌تر از دوران جوانی است، زیرا شخصیت و تفکر جوانان در این دوره شکل می گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان وامام جمعه زنجان گفت: ما هرچقدر در دوران کودکی و نوجوانی بحث تربیت و آموزش را جدی بگیریم آینده جامعه را تضمین کرده‌ایم.

آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی با تاکید بر ضرورت ارزیابی اقدام‌های صورت گرفته، عملکرد و ارتباط با خانواده‌ها، افزود: باید رابطه تنگاتنگی در این زمینه ایجاد شود تا خروجی و نتیجه این اقدام‌ها و فعالیت‌ها سنجیده شود.

 

ارسال نظرات