فرمانده سپاه استان سمنان:

کار و تلاش کشاورزان دیده شود/ مدیریت آب در حوزه کشاورزی از مسائل مهم است

فرمانده سپاه استان سمنان یکی از مسائل مهم در حوزه کشاورزی را مدیریت آب عنوان کرد و گفت: کار تحقیقاتی و پژوهشی باید در این خصوص انجام شود و جلوی هدر رفت آب گرفته شود.
کد خبر: ۹۰۰۷۵۸۱
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، سردار حسن حسن زاده در سرکشی از مناطق محروم بیارجمند و فرومد با کشاورزان فرومدی از نزدیک دیدار و گفت و گو کرد.

سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه استان سمنان در جمع کشاورزان فرومدی بر استفاده بهینه از تجربیات ارزشمندی که در اختیار کشاورزان است، تأکید کرد و گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا شاهد آبادانی و پشرفت این روستا و همه روستاهای شهر و دیار و استان و کشورمان باشیم.

وی وظیفه مسئولان بسیج و جهاد کشاورزی را در هر منطقه یاری و همراهی با کشاورزان عنوان کرد و گفت: چه بسا این همراهی در این روستا مشهود است و البته این یک وظیفه و رسالت محسوب می شود.

فرمانده سپاه استان سمنان تصریح کرد: سرمایه اصلی در روستاها آب، خاک و تلاش است و همه این عوامل در روستاها موجود است؛ بنابراین باید روستاهای ما و کشاورزان تلاشگر آن از سرمایه داران باشند؛ در حالی که در حال حاضر متأسفانه ماجرا برعکس است و دلالان سرمایه داران اصلی هستند.

سردار حسن زاده با تأکید بر اینکه باید کار و تلاش کشاورزان دیده شود، بیان کرد: نباید نتیجه دسترنج ماه ها تلاش شبانه روزی کشاورزان در دست دلالان بیفتد.

وی با بیان اینکه همه مشکلات با تعاون و مشارکت قابل حل و فصل است، گفت: باید کشاورزان و افراد ساکن در روستا خودشان توانمند شوند و تمامی امور مربوط به کشاورزی از کاشت تا برداشت و حصول نتیجه در دست کشاورزان باشند.

فرمانده سپاه استان سمنان یکی دیگر از مسائل مهم در حوزه کشاورزی را مدیریت آب عنوان کرد و افزود: کار تحقیقاتی و پژوهشی باید در این خصوص انجام شود و جلوی هدر رفت آب گرفته شود.

سردار حسن زاده در پایان تأکید کرد: خلاقیت و ابتکار انتها ندارد و این دو فاکتور مهم باید در همه زمینه ها به ویژه حوزه کشاورزی در اولویت قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، از دیگر برنامه های سرکشی از مشکلات و مسائل موجود در منطقه محروم فرومد حضور ایشان در مسجد جامع فرومد و دیدن این بنای تاریخی و قرائت فاتحه بر مقبره ابن یمین بود.

گفتنی است، سردار حسن زاده همچنین با امام جماعت روستای فرومد حجت الاسلام مداحی نیز از نزدیک دیدار کرد و در پایان با بسیجیان و اعضای قرارگاه پیشرفت و آبادانی این روستا نیز جلسه ای ترتیب داده شد و همچنین سرکشی از یک مرکز دامپروری که حاصله کارآفرینی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه برای جوانان فرومدی بوده است نیز از دیگر برنامه های این سرکشی بود.

سردار و هیئت همراه در کلاس آموزش بهبود و بهینه سازی کاشت و برداشت محصول قرارگاه پیشرفت و آبادانی نیز حضور یافتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار