بیان آموزش و پرورش و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی شاهرود،
تفاهم نامه همکاری بین مدیریت آموزش و پرورش شاهرود و شرکت ملی پخش فراورده های نفتی شاهرود با هدف فرهنگ سازی و تشویق دانش آموزان به مصرف بهینه انرژی (سوخت های فسیلی) امضاء شد.
کد خبر: ۹۰۰۷۶۱۰
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود در این برنامه با اشاره به فعالیت‌های گسترده و حضور فعال آموزش و پرورش در اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در مدارس برای داشتن جامعه‌ای سالم‌تر و بهتر تقدیر نمود.
رجب پور افزود: به ازای هر لیتر فراورده نفتی، دولت ۱۰۰۰ تومان یارانه می‌دهد، با صرفه جویی حتی یک لیتر علاوه برکاهش آسیب‌های زیست محیطی، صرفه جویی عظیمی در منابع و سرمایه‌های کشور اتفاق می‌افتد، یک لیتر بنزین کمتر، یک لامپ کمتر و حتی یک قطره آب کمتر، برای فردای بهتر فرزندانمان است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود هم در این برنامه با تأکید بر موفقیت و اثرگذاری طرح همیار پلیس، از ایجاد طرح نگهبان آب (پلیس آب)‌برای نظارت دانش آموزان در صرفه جویی آب خانواده‌ها حمایت کرد.
همچنین به پیشنهاد آقای باباخانی مقرر شد یکی از مدارس شاهرود به عنوان " مدرسه همیار انرژی" با هدف فرهنگ سازی در استفاده صحیح از انرژی‌های فسیلی معرفی شود.
حمیده محبی معاون آموزش و پرورش شاهرود در این نشست با تأکید بر اهمیت کار در مدارس ابتدایی گفت: هر کشوری برای فرهنگ سازی یا پایداری آن فرهنگ و شکل گیری باور‌ها باید از دوره پیش دبستانی و ابتدایی شروع کند و امروزه کار اصلی مدرسه مهارت خواندن و نوشتن نیست بلکه فرهنگی سازی است.
در این برنامه مقرر شد در اجرای طرح ها، کلیه نوآموزان پیش دبستانی مورد تشویق قرار گیرند و تنها به کار‌های برگزیده جایزه داده نشود، زیرا تشویق همگانی در دوره پیش دبستانی در نهادینه کردن آموزه‌ها بسیار اثر گذار است و شرکت نفت پذیرفت آثار برتر دانش آموزان و نونهالان به صورت مجلد (کاتالوگ و کتاب) ارائه شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها