مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان کرمان در پیامی سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و افزود: ارتش قدرتمند است و ارتشیان با تبعیت ولایت آماده هر گونه دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند.
کد خبر: ۹۰۰۷۶۱۵
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، سرهنگ احمد شمسی با اشاره به ۲۹ فروردین به عنوان سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ گفت: پس از پیروزی انقلاب، در شرایطی که دشمنان کمین کرده انقلاب و به تبعیت از آنان دوستان ناآگاه، نغمه شوم و خطرناک انحلال ارتش را سرداده بودند و ارتش در حساس ترین شرایط حیات خود قرار گرفته بود، امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین حامی ارتش پای در میدان نهاد و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب کرد.
وی افزود: امام راحل در پیامی، با قاطعیت هرچه تمام تر، ضرورت حفظ ارتش را اعلام و در راستای انسجام، یکپارچگی و وحدت ارتش، فرمان تاریخی و مهمی را صادر کردند و روز 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند.
مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان با اشاره به چرایی نامگذاریی این روز تصریح کرد : از 19 بهمن 57 و دیدار همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره) ارتشی ها با سرعت بیشتری به انقلاب اسلامی پیوستند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از همان اولین روز ، کار خود را برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران شروع کردند؛ اولین درگیری و نا آرامی در منطقه ترکمن صحرا و در نزدیک مرزهای شوروی(سابق) توسط گروهک های چپ و مزدوران استکبار با هدف خودمختاری منطقه آغاز شد که با اعزام یگانی از کارکنان داوطلب نیروی زمینی ارتش سرکوب شد.
وی در ادامه گفت: ارتش به سراغ کنترل ناآرامی های سایر مناطق مثل کردستان و آذربایجان غربی رفت و همزمان جنگ روانی علیه ارتش در داخل و خارج کشور به راه افتاده بود و به دنبال آن بود تا ارتش را یک نیروی ضد مردمی و عامل امپریالیسم معرفی کند که همچنان سرکوب مردم را ادامه می داد و باید منحل می شد و جای خود را با یک ارتش خلقی یا به طبقه توحیدی عوض می کرد.
مسئول بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان کرمان خاطرنشان کرد: همین جوسازی ها سبب شد تا شهید سپهبد ولی الله قرنی نخستین رییس ستاد مشترک ارتش در نامه ای استعفای خود در روزهای اول فروردین 1358 را به امام خمینی (ره) تقدیم کند.
سرهنگ شمسی افزود: شهید قرنی در استعفای خود با شکایت از اقدامات ضد انقلاب و دشمنان خارجی و دخالت های بیجا در امور ارتش چنین نوشته بود:
معاون نخست وزیر انقلاب که خود را واضع مقررات و مالک الرقاب می داند بدون آنکه بداند ارتش چه موقعیت و چه امکاناتی دارد و متأسفانه بدون اینکه حتی اینجانب را طرف مشورت قرار دهد هر روز دستوراتی صادر می نماید که ارتش بایستی شاهد لطمه ای دیگر بر روحیات افسران و افراد خود و افتادن مقداری سلاح و مهمات و مال و منال به دست افراد ناصالح و وابسته به خارجیان باشد و... وزیر دفاع بدون مشورت و نظر خواهی از اینجانب و خارج از وظایف خود می رود و از رادیو و تلویزیون و مطبوعات نسنجیده می گوید که سربازان فروردین مرخص و بالنتیجه تعداد معدودی که از ارتش با خون دل به سربازخانه ها کشانده بود، نگهداری سربازخانه ها را رها کرده و به موطن خود می روند و شب هنگام عناصر توده ای وابسته به سیاستهای خارجی با کامیونها به سربازخانه ها می روند و باقیمانده اسلحه و مهمات را بار کرده و به خارج از شهر می برند... دولت بدون مشورت با ارتش و آگاه ترین مرجع ارزیابی کردستان، نمایندگانی را به آن صفحات می فرستند که با ورود آنها و اولین سخن پراکنی که می کنند مردم را به پادگان مهاباد ریخته و غارت می کنند و در جلوی همین هیأت فرمانده پادگان را گلوله باران می کنند...>>
کمتر از یک ماه بعد، سپهبد قرنی توسط گروهک فرقان ترور شد و به شهادت رسید تا علاوه بر آثار جنگ روانی سنگینی که به طور مستقیم و غیر مستقیم توسط دشمنان خارجی، طیف ضدانقلاب، منافقین، حزب توده و عناصر نا آگاه در ارتش جریان داشت، بی انضباطی، سستی و عدم تمکین از فرماندهان نیز به مشکلات ارتش اضافه شود.
وی بیان کرد: مشکلات فراوان ارتش سبب شد تا فرماندهان وقت ارتش جمهوری اسلامی ایران با درخواست وقت ملاقات از امام خمینی(ره) برای بیرون رفتن از این وضعیت چاره اندیشی کنند و از امام (ره) بخواهند ایشان فرماندهی خود بر کل نیروهای مسلح را مجدداً اعلام کرد تا با استفاده از این حکم حکومتی قوام و انضباط بر ارتش برگردد.
سرهنگ شمسی در ادامه گفت: امام خمینی (ره) نیز با صدور پیامی تاریخی در تاریخ 29 فروردین سال 58 خطاب به ملت ، سنگ بنای روز ارتش را گذاشتند؛
وی گفت : امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش قدرتمند است و ارتشیان با تبعیت ولایت آماده هر گونه دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند.
مسئول بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان کرمان با گرامیداشت روز ارتش تصریح کرد: ارتشیان در این روز با الهام از مکتب رسول الله (ص) درس عزت و کرامت آموختند و با تاسی از نهضت عاشورا و با درک درست و دقیق از مقتضیات فراروی انقلاب و میهن اسلامی همواره در صحنه مأموریت‌های خود حضوری به موقع ، موفق و فداکارانه داشته اند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات