دبیرخانه شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور از پیشنهاد راه‌آهن برای حمل محموله‌های تراریخته و غلات خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۷۶۱۹
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج طبق اعلام دبیرخانه شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور روز یک‌شنبه 26 فروردین 1397، دویست‌ویکمین نشست این شورا به‌ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و با حضور و مشارکت اعضا برگزار شد و پس از بحث و بررسی پیرامون دستورکار، جمع‌بندی‌های زیر حاصل شد؛

1 ــ گزارش اجمالی عملکرد جابه‌جایی مسافر در طرح نوروزی 1397 ارایه و روند تغییرات آن نسبت به مدت زمان پیشین برای بخش جاده‌ای 6 درصد کاهش، ریلی 10 درصد افزایش، هوایی 6درصد کاهش و بخش دریایی 10 درصد رشد عنوان شد. با توجه به افزایش نرخ تردد 13.8درصدی راه‌ها و کاهش جابه‌جایی مسافر با ناوگان عمومی همچون سال گذشته، کشور خودرومحورتر شده است.

همچنین تغییرات عملکرد حمل‌ونقل کالا در سال 96 نسبت به سال 95 برای بخش جاده‌ای 10 درصد، ریلی 11درصد و عملیات تخلیه و بارگیری بنادر با 8 درصد رشد و تغییرات جابه‌جایی مسافر در بازه زمانی اشاره‌شده برای بخش جاده‌ای 7درصد کاهش و در شیوه‌های ریلی، هوایی و دریایی به‌ترتیب 6، 7 و 8 درصد رشد اعلام شد.

2 ــ انجام ترانزیت سوخت به افغانستان از قلمروی کشور مجدداً مطرح و با تأیید انجام موضوع به‌صورت روان و بدون محدودیت در راستای قوانین، مقررات و کنوانسیون‌های بین‌المللی مرتبط، مقرر شد مکاتبات لازم توسط معاونت حمل‌ونقل به‌عمل آید.

3 ــ طرح پیشنهادی شرکت راه‌آهن برای حمل محمولات تراریخته و غلات مطرح و تصمیم بر آن شد که طرح با مشارکت شرکت بازرگانی دولتی و انجام مطالعات مبدأ و مقصد این محمولات و با رعایت اصول بازرگانی توسط شرکت راه‌آهن نهایی و مجدداً به شورا ارائه شود.

4 ــ در مورد روند اجرای تبصره 2 قانون مقررات تردد وسایل نقلیه خارجی، با توجه به وجود برخی الزامات قانونی برای تعیین نرخ عرف کرایه حمل کالا و با نظر مقام عالی وزارت، مقرر شد با هدف سوق به بازار رقابتی و کاهش تأثیر ذی‌نفعان در تعیین نرخ، مراتب در مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصمیم‌گیری شود

ارسال نظرات